Tag: MAFRA

Články k tagu

Zemanův plurál. Kreativita v Mafře

Péefka. Děcka. Stromečky. Zvířátka. Přání. Koncem roku to tak (nejenom) na sociálních sítích chodí, ten loňský nebyl výjimkou, jakkoli byl průběh svátků i příchodu nového roku ze známých důvodů méně družný a klidnější. K tomu svátečnímu spojení přispěl taky prezident Miloš Zeman svým vánočním poselstvím, obvyklým způsobem se v něm pokusil naložit opozici, médiím a dalším rozvratným živlům.

„Katastrofální reklama“ v Babišových médiích stála statisíce. Tendr na kampaň za 50 mil. byl zrušen

Kritizovaná inzerce na podporu očkování proti covidu-19, která se objevila v několika titulech vydavatelství Mafra, stála ministerstvo zdravotnictví necelých 200 tisíc korun bez DPH. Vyplývá to ze zveřejněné smlouvy mezi zmíněnými obchodními stranami. Obdobně na tom je i kontrakt s vydavatelstvím Borgis vydávající mimo jiné deník Právo – tam reklama byla vyúčtována na přesně 200 tisíc korun bez DPH. Podoba „malé osvětové kampaň“ k očkování způsobila rozruch a dostala se pod palbou kritiky odborníků i široké veřejnosti, nespokojenost vyjádřil i premiér Andrej Babiš (ANO).

Konec jedné éry: redakce v rukou mocných

Když ve středu 26. června 2013 miliardář a nastupující politik Andrej Babiš oznámil, že koupil vydavatelský dům Mafra a s ním i dva nejvýznamnější seriózní deníky, Mladou frontu DNES a Lidové noviny, znamenalo to přelom. K postupnému odchodu zahraničních vlastníků z českého mediálního rybníka však začalo docházet mnohem dřív, po roce 2008, kdy započala finanční krize. Povětšinou německé menší hráče, kteří na tuzemský trh s médii od začátku devadesátých let vstupovali, uvrhla krize do problémů, a proto neměli důvod zde svoje investice držet.

Za nerespektování presumpce neviny musí TV Nova zaplatit 1,2 milionu korun

Televize Nova musí zdravotní sestře Věře Marešové zaplatit 1,2 milionu korun za to, že v reportážích a článcích o jejím trestním stíhání novináři nerespektovali presumpci neviny. Pravomocně o tom rozhodl pražský městský soud. Marešová podala obdobné žaloby i na další vydavatelství, po Nově požadovala 12 milionů korun. Ve sporu s mediálním domem Czech News Center (CNC) už ženě soud pravomocně přiznal skoro milion korun.

České dráhy utratily přes 100 milionů Kč za inzerci u Babišovy Mafry. „Bylo to všeobecně žádoucí“

České dráhy (ČD) od roku 2015 utratily více než 100 milionů korun za reklamu a inzerci u mediální skupiny Mafra. Jiné mediální domy či televize za reklamu či inzerci inkasovaly podstatně méně. S informacemi přišel Český rozhlas Radiožurnál, který má k dispozici interní dokument ČD. Bývalý ředitel Českých drah Miroslav Kupec navíc Radiožurnálu sdělil, že „bylo všeobecně žádoucí, aby to byla Mafra,“ která měla získat nejvíce peněz od ČD za inzerci. Mediální skupina Mafra spadá do svěřenského fondu premiéra Andreje Babiše (ANO).

„Prohra Babiše a Zemana – střelili se do vlastní nohy.“ Opozice komentuje verdikt ÚS

Jako „výraznou prohru“, „střelbu do vlastní nohy“ či potvrzení toho, že Ústavní soud „pracuje nezávisle a nestranně na politické moci“ komentují opoziční poslanci úterní verdikt Ústavního soudu o zamítnutí návrhu prezidenta Miloše Zemana a poslanců hnutí ANO na zrušení části zákona o střetu zájmů přezdívaným lex Babiš. Ten byl dle Zemana a poslanců ANO namířen proti předsedovi tohoto hnutí a premiérovi Andreji Babišovi. To spolu s verdiktem odmítl Ústavní soud, který rozhodl, že je dostatečně obecný a netýká se pouze Babiše.

Poslat text organizace Mezinárodní dětský kříž do Lidových novin byla chyba, kaje se Babiš

Podle premiéra Andreje Babiše (ANO) bylo zaslání dopisu údajně humanitární organizace Mezinárodní dětský kříž do serveru Lidovky.cz chybou. Text zaslala do redakce deníku, který nepřímo patří prostřednictvím svěřenského fondu premiérovi, jeho asistentka. Napsat jej měla ředitelka Mezinárodního dětského kříže Taťjana Horáková. Její důvěryhodnost byla ale zpochybněna. Premiér v rozhovoru pro Frekvenci 1 uvedl, že šlo o chybu, odmítl ale, že by obsah „svých“ novin ovlivňoval.

Bouře v Lidových novinách. Po článku zaslaném Babišem končí redaktorka Procházková

Reportérka Lidových novin Petra Procházková oznámila, že po 27 letech působení deník opustí. Vedení ji podle jejích slov nedokáže ochránit před vlivem premiéra Andreje Babiše, do jehož svěřenského fondu patří vlastník listu, skupina Mafra. Zásadním zlomem se měl stát dopis údajné zástupkyně humanitární organizace, který podporoval stanovisko předsedy ANO ve sporu o syrské sirotky.

Babiš stále ovládá Agrofert, domnívá se TI. Podala na něj podnět pro střet zájmů

Organizace Transparency International ČR (TI) v pátek odeslala první ze dvou podnětů týkajících se možného střetu zájmů premiéra Andreje Babiše (ANO). Domnívá se, že Babiš nadále ovládá holding Agrofert a vlastnictvím médií porušuje zákon. Oznámením o podezření ze spáchání přestupku se bude kvůli trvalému bydlišti Babiše zabývat Městský úřad v Černošicích. Pokud shledá porušení zákona, hrozí premiérovi až čtvrtmilionová sankce. V tiskové zprávě to v pátek uvedla TI.

Mafra se chystá převzít Bauer Media, jednání se ale vlečou

Mediální skupina Mafra, která spadá pod koncern Agrofert ze svěřeneckého fondu premiéra Andreje Babiše, se připravuje k další akvizici. Podle zdrojů deníku Echo24 vyjednává s německým majitelem vydavatelství Bauer Media. Ke stávajícímu výčtu médií pod hlavičkou Mafry v podobě deníků MF DNES, Lidové noviny, Metro, serverů iDnes, Lidovky.cz nebo Rádia Impuls v budoucnu mají přibýt další především lifestylové a bulvární tituly jako např. Cosmopolitan či Rytmus života.

Jdeš pro rohlíky, a skončíš na jipce

Toto je rozhovor dvou starých známých, takže nebudeme předstírat, že se vidíme poprvé. Vlastně jsme se vídali velmi často, někdy denně. Přesto byl Tomáš Němeček vždy trochu záhadou. Zatímco ostatní tak různě vláli, Tomáš šel přesně za svým, soustředěně a nenápadně. Zatímco se ostatní hledali, Tomáš věděl, co chce, takže se brzy stal jedním z nejvýraznějších novinářů své generace. Vedle toho vystudoval práva, což bylo na jeho psaní znát. Před pěti lety, v den, kdy vstoupil na mediální trh Andrej Babiš, v novinách skončil. Nyní je za ním možné zajet do Bohnic.

Mám chuť pokračovat, říká Šlechtová. Mluví o kampani deníku z Babišova fondu

Ministryně obrany Karla Šlechtová (za ANO) by chtěla zůstat členkou vlády, ale ne za každou cenu. Současnou kritiku své osoby označila za hon a za kampaň, kterou proti ní vede deník patřící do svěřenského fondu předsedy vlády Andreje Babiše (ANO). Premiér se vyjádřil kriticky k tomu, že Šlechtová ještě jako ministryně pro místní rozvoj využívala na letišti VIP služeb. Označil to za plýtvání peněz. Předseda ČSSD Jan Hamáček očekává, že Šlechtová v nové vládě na pozici ministryně obrany nebude.

Piš, ať můžu vydírat

Také zdejší demokracii ohrožují autoritáři, přitom originálním způsobem. V Česku neboří křehký demokratický systém výbojný nacionalismus, agresivní sousedé, populističtí politici ani všemocní mafiáni. Hlavním nástrojem k návratu vlády silné ruky jsou média, přesněji likvidace jejich nezávislosti, bez níž demokracie nemůže fungovat. Právě o tom bude prvního června rokovat Evropský parlament.

Babišova média si vyřešíme u nás, vzkazují čeští europoslanci

Na předsedu frakce Evropské lidové strany v europarlamentu Manfreda Webera se obrátilo pět českých členů frakce ve snaze dosáhnout stažení bodu o situaci médií v ČR z programu plenární schůze na počátku června. Uvedla to autorka dopisu Weberovi Michaela Šojdrová, podle které sice není možné problémy kolem střetů zájmů ministra financí Andreje Babiše bagatelizovat, ČR ale věc umí vyřešit sama.

Inženýr Strach

Následující text je výtahem z obsáhlého článku Inženýr Strach, publikovaného Týdeníkem Echo 10. července 2015... Pověstná složka s nalepeným Šinclovým jménem, s níž ministr přišel na koaliční schůzku a jejíž obsah svým zmateným stylem začal valit na přítomné poslance, měla evidentně za cíl protivníka vystrašit a kompromitovat před kolegy. Není jasné, odkud Babiš (dez)informace na zmíněného poslance čerpal. Z veřejných zdrojů byly jen dvě z nich. O zbytku není v jím nabídnutých článcích českých novin ani slovo.

Moji novináři se s Babišem schází a scházet se budou, říká Plesl

Šéfredaktor deníku Mladá fronta Dnes Jaroslav Plesl se nepřestává bít za svou pravdu. Jak řekl ve středečním rozhovoru pro Český rozhlas Plus, Mladá fronta Dnes je podle něj nejsvobodnějším médiem v České republice. Podle Plesla je normální, že se novináři schází s politiky a že jim politici volají. Chování novináře Marka Přibila zapleteného do kauzy s nahrávkami však považuje za neakceptovatelné.

Není to vřed jménem Přibil, je to nádor jménem Mafra

Skupina Agrofert se aféru s nahrávkou Přibil-Babiš pokouší umrtvit tím, že z ní učiní izolovaný problém jednoho redaktora MF Dnes. Sám sebe Babiš označil za oběť, Marka Přibila za agenta provokatéra. Na svém facebookovém profilu Babiš píše, že premiér s předsedou TOP 09 se neštítí spolupracovat proti němu „s bývalými policajty, experty na odposlechy a najmout novináře, aby mě odposlouchával.“

Přibil byl jen pěšák. Babiš a vedení MF DNES jeho roli znali, píše exkolega

Andrej Babiš i vedení MF DNES neříkají pravdu. Je skoro nemožné, aby kontakty novináře Marka Přibila s ministrem financí a tehdejším majitelem deníku a celého Agrofertu Babišem byly minimálně nejužšímu vedení MF DNES neznámé. S tímto tvrzením přišel někdejší Přibilův kolega z reportérského oddělení MF DNES novinář Martin Biben, který již přes rok pracuje v konkurenčním podniku.

Chtěl otisknout inzeráty proti Babišovi. V Mafře tvrdě narazil

Inzerát s „umlčovaným“ Andrejem Babišem vzbudil v řadě lidí negativní emoce. Jedním z nich je i Patrick Zandl, který je Babišovým častým kritikem. Protože má Zandl velký vliv na sociálních sítích, Babiš ho chtěl „přetáhnout na svoji stranu“. Ten mu dal košem a ve čtvrtek chtěl se svojí kritikou s vlastním inzerátem pokračovat na stránkách deníků Mafry. Ta mu to ale svojí cenovou politikou prakticky znemožnila.