Tag: Seznam.cz

Články k tagu

Když se česká internetová jednička spojí s Číňany

Čínská firma Huawei, kterou Američané považují za bezpečností riziko kvůli zneužívání informací v jejich sítích, je jednou z hlavních linií střetu mezi Washingtonem a Pekingem. A Donald Trump se velmi intenzivně snaží, aby se Evropa v tomto střetu postavila na jeho stranu a stejně jako Spojené státy americké se od Huawei co nejvíc odstřihla. Přinejmenším aby společnost nepustila do budování 5G sítí, na které se zrovna teď řada evropských zemí včetně Česka chystá vypsat výběrové řízení. Pro politiky to není jednoduché rozhodování. Huawei je totiž firma schopná nabízet zařízení do svých sítí až o několik desítek procent levněji než její západní konkurenti.

Seznam.cz se spojil s Huawei. Bude mu dodávat aplikace místo Google

Čínský technologický gigant Huawei uzavřel spolupráci s českou internetovou jedničkou Seznam.cz. Chce tím nahradit mobilní aplikace a služby společnosti Google, od nichž ho americká firma odřízla poté, co se ve světě rozpoutala kauza údajné softwarové špionáže. Na český trh se tak dostanou chytré telefony Huawei vybavené třeba vyhledávačem Seznamu nebo aplikací Mapy.cz. Obě firmy o tom informovaly ve společné tiskové zprávě, kterou má deník Echo24 k dispozici.

Novinky se pustily do Seznamu kvůli sporu milionářů v českém Aspenu

Server Seznam Zprávy a portál Novinky.cz se dostaly do sporu. Zdrojem rozepří je výstavba ve Špindlerově Mlýně. Někdejší šéf akvizic skupiny ČEZ a nyní investor Vladimír Schmalz si nechal v oblíbeném horském středisku postavit velkolepou horskou chatu, v jejím těsném okolí však vyrostly dva bytové domy, které mu brání ve výhledu, ale jen „z levé strany“. V případu padly tresty pro dva místní úředníky, jednotlivé strany se však nemohou shodnout na konkrétním průběhu a dalších okolnostech. Vtipné je také to, že Novinky svůj článek podepsaly jménem Bruno Traven, což je pseudonym německého spisovatele, který je už přes 50 let po smrti. Spor ve Špidlu, kterému se přezdívá také český Aspen, baví nejen zasvěcené kruhy.

Majitel Seznamu Ivo Lukačovič opouští představenstvo

Majitel tuzemské internetové jedničky Seznam.cz Ivo Lukačovič opouští pozici předsedy představenstva společnosti a nadále nebude ani jeho členem. Lukačovič se bude věnovat svým globálním projektům, zejména aplikaci pro předpověď počasí Windy.com, a nadále zůstává jediným majitelem Seznamu. Firma to uvedla na svém blogu.

Pán větru. V USA ke sledování hurikánu Florence využívají službu zakladatele Seznamu

K boji s hurikánem Florence, který zasáhl východní pobřeží Spojených států, přispívají i Češi. Americké úřady k monitorování pustošivého živlu totiž používají službu pro předpověď počasí a hlavně pohybu větru Windy, za níž stojí zakladatel Seznamu Ivo Lukačovič. V USA přitom nejsou sami, denně se na služby aplikace spoléhá kolem 300 tisíc lidí.

Zájem o duel projevily dvě komerční televize. Drahoš chce, aby byl i na ČT

Česká televize a televize Prima plánují v týdnu před druhým kolem prezidentských voleb společné debaty prezidenta Miloše Zemana a bývalého předsedy Akademie věd Jiřího Drahoše, kteří se ve volbách utkají. Jiří Ovčáček uvedl, že prezident dostal pozvánku od dvou komerčních televizí, od Primy a televize Seznam. Zeman před prvním kolem účast v televizních debatách odmítal, v sobotu ale uvedl, že Drahošově výzvě setkat se „tváří v tvář“ vyhoví.

Seznam.cz spustí v pátek vlastní televizní kanál. Slibuje zpravodajství i zábavu

Česká internetová jednička Seznam.cz spustí v pátek vysílání vlastního televizního kanálu. Klasický televizní kanál lidé naladí v celoplošném multiplexu 3 Českých Radiokomunikací i u všech hlavních poskytovatelů kabelového, satelitního a IP TV vysílání. Televize Seznam bude 24 hodin denně nabízet zpravodajství a zábavu. Chce stavět na autorském, originálním obsahu od známých českých tvůrců. Uvedli to zástupci společnosti.

Seznam.cz získal licence na vlastní televizní kanál. Spuštěn má být letos

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání udělila internetové firmě Seznam.cz licence pro vysílání vlastního televizního kanálu. Klasický televizní kanál by se měl podle údajů na webu RRTV šířit prostřednictvím pozemních vysílačů, satelitů i kabelové televize. Placený má být z reklamních příjmů. Se spuštěním se podle neoficiálních informací počítá ještě letos.

Pilný z ANO zaútočil na Seznam, píše ministrovi vnitra

Ministerstvo financí požádalo ministerstvo vnitra o posouzení, zda reportáže o zajišťovacích příkazech zveřejňované serverem Seznam Zprávy nenesou znaky hybridních hrozeb. Lídr ČSSD Lubomír Zaorálek s poukazem na reportáže v úterý, tři dny před volbami, obvinil finanční správu ze zneužívání pravomoci k likvidaci konkurence firem spojených s holdingem Agrofert, který donedávna patřil šéfovi ANO Andreji Babišovi. Ministr financí Ivan Pilný (ANO) řekl, že hybridní hrozba, tedy vědomě šířená dezinformace poškozující stát, mohla vzniknout kombinací reportáže a vystoupení Zaorálka.

Seznam.cz chystá vlastní televizní kanál

Internetová jednička Seznam.cz chystá vlastní televizní kanál. Nabídne na něm veškerý video obsah, který zatím umísťuje pouze na internet. Zaregistrovala proto novou firmu Seznam.cz TV, která se bude ucházet o vysílací licence. ČTK ve čtvrtek informaci získala z důvěryhodného zdroje. Mluvčí Seznamu Irena Zatloukalová nechtěla účel založení nové firmy komentovat.

Dezinformační weby přijdou o peníze za reklamu. Je to cenzura, tvrdí Ovčáček

Dezinformační weby přijdou o provize z reklam internetové společnosti Seznam.cz. Firma totiž nově znemožní zobrazování reklam ze svého programu Sklik na serverech, na kterých se objevují lživé či zkreslené informace. Serveru Aktuálně.cz to potvrdila mluvčí Seznam.cz Táňa Lálová. Podrobnosti chce firma zveřejnit v příštím týdnu. Postup Seznam.cz ocenil premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD). Mluvčí prezidenta Jiří Ovčáček to ale označil za cenzuru.