PROPOUŠTĚNÍ V AUTOMOBILCE

Škoda plánuje velké propouštění, tisíce lidí. Důvodem jsou elektromobily, vzkázal šéf značky

PROPOUŠTĚNÍ V AUTOMOBILCE
Škoda plánuje velké propouštění, tisíce lidí. Důvodem jsou elektromobily, vzkázal šéf značky

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Škoda Auto se chystá na masivní propouštění zaměstnanců. Mělo by se jednat až o 15 procent pracovníků, což znamená, že o práci přijdou tisícovky lidí. Důvodem jsou změny v automobilovém průmyslu, přechod na elektromobilitu a zpomalující poptávka na klíčových trzích, uvedl šéf mladoboleslavské značky Klaus Zellmer. Podle informací z vedení firmy se očekává, že o práci mohou přijít tisíce lidí, píše německý magazín Automobilwoche. "Musíme reagovat na ekonomickou realitu a turbulentní změny v odvětví," prohlásil Zellmer.

Vedení automobilky Škoda Auto přišlo s oznámením na konferenci Automobilwoche v Mnichově. „Boj proti klimatickým změnám je možný pouze tehdy, pokud s sebou vezmeme i zákazníky,“ prohlásil Zellmer. I když zdůraznil nutnost technologického pokroku, tak naznačil, že společnost se nevyhne těžkým rozhodnutím, aby zajistila svou dlouhodobou konkurenceschopnost.

Odborný portál Automotive News Europe píše, že má dojít k propuštění až 15 procent zaměstnanců. Zarážející na této informaci je fakt, že Škoda Auto plánuje rušit pracovní místa, přestože letos rozšíří nabídku elektromobilů a zvýší prodeje vozů o osm procent, napsal magazín. „Úspěch Škody je založen na rozsáhlé modelové řadě a poměrně nízkých fixních nákladech, ale kvůli tomu, aby ziskovost zůstala zachována, tak automobilka, která zaměstnává 41 tisíc lidí, plánuje zmenšit pracovní síly o patnáct procent. Pracovní místa projdou přirozenou fluktuací,“ podotkl Zellmer.

Škoda Auto údajně plánuje také omezit výrobu některých modelů a přizpůsobit produkci novým požadavkům trhu. Tento krok souvisí nejen s přechodem na elektromobilitu, ale také s nákladovými škrty v celém koncernu Volkswagen, jehož je Škoda Auto součástí. Odbory již vyjádřily obavy a zároveň prohlásily, že chtějí jasné záruky pro zaměstnance. „Jsme připraveni jednat s vedením a hledat řešení, která minimalizují negativní dopady na pracovníky,“ uvedl jeden z odborářů. Škoda Auto přitom před pár dny oznámila, že expanduje na nové trhy například do Ománu, Indie a Vietnamu, aby snížila závislost na evropském trhu.

Automobilka pokračuje v elektrifikaci své nabídky. Kromě faceliftovaného Enyaqu a loňského Elroqu letos uvede model Epiq, který by měl být cenově dostupnější elektrickou alternativou k Fabii. V roce 2026 plánuje uvést sedmimístné elektrické SUV. Zellmer také oznámil návrat plug-in hybridní Octavie, která pomůže automobilce plnit emisní limity.

vhk

Diskuze

Komentáře jsou přístupné pouze pro předplatitele. Budou publikovány pod Vaší emailovou adresou, případně pod Vaším jménem, které lze vyplnit místo emailu. Záleží nám na kultivovanosti diskuze, proto nechceme anonymní příspěvky.