České dráhy jezdí nejpřesněji za posledních 7 let. Jsou teď spolehlivější než Němci
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
České dráhy ke konci týdne oznámily, že jejich vlaky v první polovině letoška jezdily nejpřesněji za posledních 7 let, jejich přesnost prý dosáhla 88,8 procenta. Podle dopravce se mu dařilo snižovat zpoždění, i když je na tratích nemalé množství omezení. V současné chvíli to z Českých drah činí spolehlivější společnost než i německého národního dopravce Deutsche Bahn, kterého poslední dobou sužují velká zpoždění.
České dráhy o tom informovaly na svých stránkách. Tam také dopravce tvrdí, že pokud by se počítala jen zpoždění, která opravdu zavinily ČD, byla by přesnost 98,9 procenta.
„V letošním roce se nám daří jezdit mnohem přesněji a spolehlivěji než v uplynulých letech, a to přesto, že na železniční infrastruktuře stále probíhá řada velkých stavebních prací a množství dalších omezení a výluk. Celkové plnění jízdního řádu bylo o jeden až jeden a půl procentního bodu vyšší než nejlepší hodnoty v uplynulých sedmi letech. Ve srovnání s loňskem jezdíme dokonce o více než čtyři procentní body lépe. Také přesnost vlaků zohledňující pouze zpoždění způsobená Českými drahami je nejvyšší za uplynulých sedm let. V přesnosti vlaků tak patříme mezi přední evropské země,“ uvedl Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.
České dráhy v 1. polovině roku vypravily 1 217 296 vlaků, z toho včas jelo 1 093 002 spojů. Za vlaky jedoucí včas jsou považovány ty s průměrným zpožděním do 5 minut.
„Ze všech případů zpoždění připadá odpovědnost za zdržení vlaků na České dráhy pouze ve 13 procentech případů. Za 19,4 procenta zpožděných vlaků může provozovatel dráhy a 67,7 procenta zpoždění vzniká z ostatních důvodů. Při detailnějším pohledu na příčiny zpoždění se dozvíme, že nejčastěji dojde ke zpoždění v důsledku sledu vlaků (27 procent), např. při křižování vlaků na jednokolejných tratích. V Česku je jich oproti zahraničí více a podílejí se na naší železniční síti zhruba ze tří čtvrtin. Druhou nejčastější příčinou zpoždění vlaků je čekání na přípoj (20,6 procenta) tak, aby byly v maximálním rozsahu zachovány návaznosti a cestující se dostali do své cílové stanice bez komplikací, co nejdříve bez čekání na následující vlaky,“ uvádí společnost. Třetí nejčastější příčinou zdržení vlaků jsou výluky.
Pověstní Němci zaostávají
Dosahovat pověstné organizovanosti se naopak poslední dobou nedaří německému podniku Deutsche Bahn. Ten se sice v červenci mírně zlepšil, stále však na čas jezdí o dost méně vlaků než v České republice. Se zpožděním do 6 minut přijelo jen 64,1 procenta spojů, do 16 minut pak zvládlo přijet 81,2 procenta souprav.
„Pokračující velmi vysoká úroveň stavebního ruchu v síti měla v červenci negativní vliv i na přesnost v dálkové dopravě,“ uvedl německý dopravce. Podle něj jsou kvůli výstavbě omezení na stovkách míst. Dochvilnost pak ovlivnila i nedávná bouře, dodává.