Čtvrtá cenová. Regiojet soupeří s ČD novým levným tarifem
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Cenová válka mezi Českými drahami a dopravcem RegioJet se může znovu obnovit. Soukromý dopravce chce na svých linkách představit čtvrtou cenovou skupinu low-cost. V novém tarifu sice budou moct být cestující připojení na internetu ale nebudou obsluhováni jako u přepravy s konkurenčními Českými drahami.
Nejpozději během března představí dopravce Radima Jančury novou třídu nazvanou low-cost, které nabídnou na dálkových vlacích. „I když se to zdá zvláštní, tak máme velkou skupinu zákazníků, kteří nechtějí být rušeni a využívat náš servis,“ uvedl pro server Echo24 mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.
V nové třídě cestující budou moci využívat internetové připojení, nabídku denního tisku nebo balené vody na úvod cesty. „Cestování s novým tarifem bude stejné jako s Českými drahami, akorát s výhodou vody,“ řekl Ondrůj.
Za novou třídu zaplatí cestující o 20% méně než ve třídě Standard a na vybraných trasách chce soukromý dopravce začínat na ceně 99 korun. To se nelíbí konkurentovi na kolejích Českým drahám. „České dráhy předpokládaly rozpoutání cenové války ze strany RegioJetu, stejně jako tomu bylo i v předchozích případech na jiných tratích nebo na autobusových linkách,“ uvedl pro deník E15 mluvčí ČD Petr Šťáhlavský. Podle něj budou na zavedení nového tarifu reagovat.
RegioJet se nařčení z rozpoutání cenové války brání. Mluvčí Aleš Ondrůj poukazuje na to, že firma je na trati nová a chce ukázat své služby cestujícím.
Spor RegioJetu s Českými drahami
Spor mezi oběma dopravci začal v roce 2011 kdy začal posílat na koleje své vlaky RegioJet. České dráhy na to reagovaly náhlým snížením cen na trase Praha – Ostrava. RegioJet, ke kterému se poté přidal i Leo Express, to považoval za zneužití dominantního postavení na trhu.
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže za pět let v celé věci dosud nerozhodl. Celou situaci zkomplikovala také angažovanost Soudního dvora Evropské unie. Evropská komise se začala zabývat právě cenami na trase mezi Prahou a Ostravou na jaře v roce 2016. „Řízení jsme přerušili a to až do doby ukončení řízení, které bylo v téže věci zahájeno ze strany Evropské komise,“ řekl mluvčí ÚOHS Martin Švanda.