Paříž–Bordeaux za dvě hodiny. Francie má nové linky TGV
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
V Paříži byl v sobotu slavnostně zahájen provoz dvou tratí rychlovlaků TGV z Paříže do Bordeaux a do Rennes. Na spoj do Rennes v severozápadní Francii jako jeden z prvních cestujících nastoupil okolo 17:00 také prezident Emmanuel Macron. Běžní pasažéři ale budou moci začít tyto linky využívat až v neděli. Výstavba tratí, která trvala několik let, stála dohromady přes deset miliard eur (přes 261 miliard Kč).
Přítomnost hlavy státu na palubě TGV si podle francouzského tisku vyžádala větší bezpečnostní opatření, než kdyby se Macron přesouval letadlem. Deník Ouest-France napsal, že jeden rychlovlak pojede kvůli případným překážkám na trati před soupravou s Macronem a třetí TGV bude celý konvoj uzavírat. Přísně střežené budou též mosty, pod nimiž vlak bude projíždět.
Úprava či vybudování celých nových úseků železnice a také nasazení modernějších souprav umožní vlakům na řadě míst dosahovat rychlosti až 320 kilometrů za hodinu. Cestujícím je slibován vyšší komfort s možností otáčení křesel do směru jízdy v první třídě či spolehlivý přístup k internetu a dobíjení elektronických zařízení.
Mezi Bordeaux a Paříží má jízda trvat dvě hodiny a čtyři minuty namísto dosavadních tří hodin a 14 minut. Z metropole do Rennes potrvá cesta jednu hodinu a 25 minut místo dřívějších dvou hodin a čtyř minut. O hodinu se tak zrychlí i cesta do nejzápadněji položeného francouzského města Brest, která potrvá 3 hodiny a 25 minut.
Francouzské dráhy SNCF doufají, že do roku 2019 jim díky těmto novým linkám rychlovlaků přibudou až čtyři miliony cestujících.
Vlaky TGV do Bordeaux a Rennes jezdí podle francouzských médií už 20 let, ale trať pro rychlovlaky nebyla na celém úseku cesty, na jejíž části musely jet soupravy po klasických kolejích. Přestavba na trať pro rychlovlak byla technicky náročná zvlášť na trase do Bordeaux, uvedl list Le Figaro.