EMISNÍ SKANDÁL POKRAČUJE

Francouzská prokuratura kvůli emisím vyšetřuje Fiat

EMISNÍ SKANDÁL POKRAČUJE
Francouzská prokuratura kvůli emisím vyšetřuje Fiat

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Fancouzská prokuratura zahájila vyšetřování italsko-americké automobilové skupiny Fiat Chrysler Automobiles (FCA), důvodem je obvinění z podvodů při testech emisí naftových vozů. Agentuře Reuters to v úterý řekl zdroj ze soudních kruhů. Mluvčí FCA sdělil, že firma zahájení vyšetřování zaregistrovala a bude pokračovat ve spolupráci s úřady. Dodal, že FCA nadále zastává názor, že její naftové vozy jsou zcela v souladu s emisními předpisy. To podle něj potvrdilo rovněž italské ministerstvo dopravy.

Prokuratura podle zdroje začala FCA vyšetřovat 15. března. Už loni začala prokuratura kvůli emisím naftových vozů vyšetřovat německý koncern Volkswagen a letos v lednu zahájila vyšetřování francouzské automobilky Renault.

V únoru francouzská vláda oznámila, že úřad pro ochranu spotřebitelů předal pařížské prokuratuře dokument s poznatky ohledně emisí naftových vozů FCA. Vyšetřování zahájené v reakci na skandál německého Volkswagenu podle vlády ukázalo, že emise u některých modelů aut FCA několikanásobně převyšovaly limity.

Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) už v lednu automobilku Fiat Chrysler obvinila z používání softwaru, který umožnil obejít normy pro emise oxidů dusíku u zhruba 104 000 jejích naftových aut. Firma ale tvrzení úřadu o nelegálnosti tohoto softwaru odmítla.

Automobilku Fiat Chrysler už v únoru podpořila italská vláda. Ministr dopravy Graziano Delrio tehdy prohlásil, že testy automobilů FCA nezjistily žádný ilegální software, který by umožňoval s měřením emisí manipulovat.

Automobilové emise se dostaly do centra pozornosti v září 2015, kdy Volkswagen v reakci na obvinění ze strany amerických úřadů přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě nainstaloval software umožňující manipulovat s testy emisí oxidů dusíku. Skandál se týká i zhruba 1,2 milionu vozů Škoda Auto.

 

,

21. března 2017