Nárůst o 2,8 procenta

Nejlepší pololetí v historii Škoda Auto: Automobilka dodala 585 000 aut

Nárůst o 2,8 procenta
Nejlepší pololetí v historii Škoda Auto: Automobilka dodala 585 000 aut

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto měla nejlepší první pololetí v historii firmy. Od ledna do června dodala zákazníkům 585 000 vozů, meziročně o 15 600 vozů více, což se rovná nárůstu o 2,8 procenta. Rekordní je i měsíc červen, kdy firma dodala 105 200 vozů a dosáhla meziročního růstu o 6,5 procenta. Propad prodejů v červnu naopak zaznamenaly modely Octavia, Rapid, Yeti a Citigo. Největší český výrobce aut to ve středu oznámil v tiskové zprávě.

Nejprodávanějším modelem byla v prvním pololetí tradičně Octavia, automobilka jich dodala 205 300. Meziročně ale vůz zaznamenal pokles prodejů o 6,5 procenta. Octavia byla nejprodávanějším vozem i v červnu, kdy jich firma dodala 35 000, meziročně o 2,6 procenta méně. Druhým nejúspěšnějším modelem v prvním pololetí byla Fabia, která zaznamenala meziroční nárůst o 6,1 procenta na 111 100 dodaných vozů. Druhé místo drží Fabia i v červnu, dodáno bylo 19 700 vozů, meziročně o 0,7 procenta více.

Nového SUV Kodiaq prodala automobilka v prvním pololetí celkem 27 100 kusů, jen v červnu si pak nové SUV koupilo 9900 zájemců.

„S více než půl milionem vozů dodaných zákazníkům jsme dosáhli nejsilnějšího půlroku v historii společnosti Škoda Auto. Naše SUV-ofenzíva je účinná. Vysoká poptávka po modelu Škoda Kodiaq překonala naše očekávání a potvrzuje, že jsme na správné cestě,“ řekl předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier.

V západní Evropě zaznamenala Škoda v červnu 45 900 dodávek zákazníkům a růst o 2,1 procenta. Na nejsilnějším evropském trhu, v Německu, rostly prodeje v červnu o 0,7 procenta na 17 300 vozů. V prvních šesti měsících prodeje v Německu vzrostly o 1,8 procenta na 88.000 vozů.

Na celosvětově největším trhu, v Číně, si česká automobilka v červnu polepšila o 5,3 procenta na 23.500 vozů. Zvýšení daní na počátku roku pro segmenty vozů, v nichž je zastoupena i značka Škoda, ale vedlo za pololetí meziročně k poklesu odbytu, uvedla firma. V první polovině letošního roku Škoda prodala v Číně 134 000 vozů, meziročně o 8,1 procenta méně.

Dvouciferného růstu dosáhla automobilka od ledna do června v Itálii, kde prodeje vzrostly o 18,4 procenta a v Rakousku o 13,7 procenta.

ilustrační foto: pixabay

Ve střední Evropě prodala značka Škoda v červnu 19 200 vozů, meziročně o 11,4 procenta víc. V první polovině roku byl růst prodeje vozů dvouciferný, dodávky vzrostly o 14 procent na 109 800 vozů. Na domácím českém trhu zlepšila automobilka v červnu svůj prodej o 8,3 procenta na 8900 vozů a za prvních šest měsíců roku o 10,9 procenta na 51 200 vozů.

Ve východní Evropě bez Ruska překonala Škoda v červnu úroveň minulého roku o 14,9 procenta, prodala 3800 aut. Podobný je i růst za celé první pololetí, kdy firma prodala 19 300 vozů, meziročně o 13 procent více.

V Rusku zaznamenala firma dvouciferný růst ve výši 17,9 procenta oproti stejnému měsíci minulého roku. V první polovině roku prodala automobilka meziročně o 6,7 procenta vozů víc – šlo o 28 700 aut.

Škoda Auto je součástí německého koncernu Volkswagen. Provozuje tři výrobní závody v Česku a zaměstnává v nich zhruba 30.000 lidí. Vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, a dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s místními partnery. V roce 2016 dodala Škoda Auto zákazníkům celosvětově 1,127 700 aut, třetí rok po sobě přes milion vozů.

,

19. července 2017