Gigant Nestlé citelně zdražuje. Lidé si připlatí za čokoládu, bonbóny i kávu
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Nestlé Česko zdraží v dalších měsících své produkty v některých kategoriích. o čtyři až 13 procent, oznámila firma. Má vyšší náklady na vstupní suroviny, ale také na logistiku, energie a obalové materiály.
Změna cen je podle mluvčího firmy Roberta Kičiny nutná pro zachování kvality produktů. „Nárůst cen komodit se nejvíce dotkl segmentu kávy, kde ceny arabiky a robusty vzrostly o desítky procent v důsledku sucha a mrazů v Brazílii a vyšších cen dopravy. Klimatické změny způsobily také zvýšenou poptávku a následný růst cen u pšenice a kukuřice, které jsou hlavní složkou zejména cereálií. Výrazně vzrostla cena olejů, které se používají při výrobě široké škály potravin. Nedostatek cukru ovlivnil výrobu čokolád a sladkostí,“ vypočítává rostoucí ceny mluvčí.
Navýšení cen u obalových materiálů pak podle něj zasáhlo produkty napříč všemi kategoriemi. Vyšší ceny mají podle společnosti zajistit stabilitu výroby a dodávek na pulty českých obchodů.
Tržby české pobočky předního světového výrobce cukrovinek Nestlé loni vzrostly zhruba o 100 milionů Kč na 11,5 miliardy korun. Zisk naopak klesl o 100 milionů, tedy zhruba 17 procent, na 504 milionů Kč.
Firma loni zvýšila výrobu, české továrny v olomouckém závodu Zora, závodu Sfinx v Holešově a v provozu Tivall v Krupce vyprodukovaly meziročně o více než 7000 tun více cukrovinek a chlazených potravin v hodnotě 7,4 miliardy. V roce 2019 to bylo 69 115 tun za zhruba 6,3 miliardy korun, zhruba polovina šla v obou případech na export.
Společnost loni například vyrobila 44 100 tun (meziročně o 2410 tun více) čokoládových cukrovinek, z toho 1100 tun Kofil (té bylo meziročně zhruba o 150 tun více), o zhruba 830 tun na 4400 tun vzrostla výroba tyčinek Margot stejně jako v roce 2019, 6600 tun bylo Studentských pečetí. V Holešově se pak vyrobilo 15 500 tun bonbonů, meziročně jich tak společnost snížila výrobu o přibližně než 1300 tun.
Firma uvádí, že převážná část exportu z českých závodů směřuje na evropské trhy, zejména do Polska, Maďarska a Francie. Mimo EU pak jde o Rusko, Velkou Británii, USA nebo Ukrajinu. Firma investovala více než 800 milionů Kč do rozšíření závodu v Krupce.
Kromě pochoutek vyrábí společnost také dehydratované potraviny Maggi, kávu a nápoje Nescafé, Caro nebo Granko, kojeneckou výživu Nestlé a Beba i krmivo pro domácí mazlíčky Purina, Friskies nebo Felix.
Diskuze
Komentáře jsou přístupné pouze pro předplatitele. Budou publikovány pod Vaší emailovou adresou, případně pod Vaším jménem, které lze vyplnit místo emailu. Záleží nám na kultivovanosti diskuze, proto nechceme anonymní příspěvky.