Továrny výhradně na elektromobily. Mercedes-Benz změní výrobu do konce desetiletí
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Německý výrobce luxusních vozů Mercedes-Benz očekává, že závody vyrábějící výhradně elektrická auta bude mít ve druhé polovině desetiletí. Plánuje udržovat výrobní linky flexibilní, aby mohl reagovat na poptávku na trhu. V rozhovoru s agenturou Reuters to řekl šéf výroby Jörg Burzer.
„Vybudování celé nové továrny na výrobu bateriových elektrických vozidel vyžaduje čas. Zvolili jsme jiný přístup,“ řekl Burzer. „Určitě budeme mít v příštích několika letech některé linky vyrábějící pouze elektromobily. Na výrobu vozů na elektrický pohon budou přecházet také celé továrny, ale to je záležitost druhé poloviny desetiletí,“ dodal.
Výrobce prémiových vozů zahájí produkci svého modelu EQE, který byl odhalen loni v září na mezinárodním autosalonu (IAA) v Hannoveru, ještě letos v Brémách a později v Pekingu a v americkém závodu ve městě Tuscaloosa v Alabamě.
Mercedes sází na to, že tento model, elektrická verze vozu třídy E, s maximálním dojezdem 660 kilometrů zvýší prodeje elektromobilů. Automobilka přesouvá investice od vozů se spalovacím motorem k výrobním platformám na čistě elektrický pohon.
Loni se čistě elektrické vozy na celkových prodejích automobilky podílely ze 2,3 procenta. Se započtením plug-in hybridů podíl těchto vozů s alternativním pohonem stoupl na 11 procent. Mercedes-Benz očekává, že od roku 2025 budou elektrická a hybridní auta tvořit polovinu prodejů, přičemž většina z nich budou plně elektrické vozy.
Všechny stávající modely se vyrábějí v továrnách, které produkují také vozidla se spalovacími motory. Baterie se z hlavního závodu v Sindelfingenu přepravují železnicí do továren v Německu a Maďarsku.
Podle Burzera by se montáž a výroba baterií mohla v budoucnu přiblížit závodům na výrobu automobilů, protože konstrukce vozidel se vyvíjí tak, aby se baterie více integrovaly do vozu.