Parkovacích zón přibude

Další rozšiřování zón. Problémy s parkováním je vytlačují ke kraji Prahy

Parkovacích zón přibude
Další rozšiřování zón. Problémy s parkováním je vytlačují ke kraji Prahy

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Radnice třech pražských obvodů 6, 5, a 8 rozšiřují modré zóny, které jsou často terčem kritiky obyvatel. Odpůrci placeného parkování namítají, že se problém s volnými místy neřeší, protože zavedení zón pouze způsobí problémy v sousedních čtvrtích. Rozšíření v prosinci čeká jak radnici Prahy 6, tak i pátého a osmého obvodu.

Hlavním důvodem, proč se radnice Prahy 8 rozhodla k rozšíření území, kde bude placené parkování, byl problém s volnými místy. Situace se začala zhoršovat od předloňska, kdy byly zóny na „osmičce“ zavedeny. Auta se totiž ihned přesunula k hranici zóny a způsobila tak komplikace místním obyvatelům.

Radnice se proto rozhodla ode dneška rozšířit placené parkování i do ulic Horňátecká, Třeboradická, Na Šutce, Písečná a Čimická. Kromě rezidentních zón budou fungovat i smíšené zóny pro návštěvníky.

K podobnému kroku sáhlo i vedení Prahy 6, kde jsou zóny také částečně zavedeny. Placené parkování se tak bude rozšiřovat v oblastech na Břevnově, Petynce či Na Větrníku od desátého prosince. Problémy na Praze 6 se však tímto zavedením nevyřeší.

„Problém se vytlačuje dál ke kraji městské části. Praha 6 je nárazníkovou zónou pro Středočechy, kteří mají problém s parkováním, protože magistrát nestaví P+R parkoviště. Různě se to tak tluče a lidi jsou naštvaní. Například Dědina je specifická v tom, že tam parkují lidé, kteří to pak mají jednu zastávku autobusem od letiště. Když letí na dovolenou, tak tam auto zaparkují a nechají ho tam na čtrnáct dní,“ řekl dříve pro Echo24 mluvčí Prahy 6 Ondřej Šrámek.

Rozšiřuje i Praha 5

Podobně jako na Praze 8 počítá „šestka“ s tím, že bude možné nechávat auta tři hodiny na rezidentních místech za poplatek čtyřiceti korun na hodinu.

K radnici Prahy 6 a 8 se přidává i pátý obvod. Radnice Prahy 5 měla před dvěma lety se zavedením parkovacích zón velké problémy. Vedení obvodu nejdříve kritizovalo magistrát, který však čekal na zavedení parkovacích zón jiných městských částí. Nyní „pětka“ rozšiřuje placené parkování do ulic Na Hřebenkách, části Plzeňské a také do Zahradníčkovy.

V Praze stráví řidiči hledáním parkování okolo 15 minut, v centru téměř dvojnásobek. Ročně to vychází na 180 hodin, tedy více, než jeden pracovní měsíc.

Parkovací zóny byly v Praze zavedeny nejdříve v prvním obvodě před dvaadvaceti lety. Systém provozovaný magistrátem nyní funguje na Praze 1, 2, 3, 5, 6, 7, a 8. Samostatné parkovací zóny provozují na Praze 13, 16 a 22.

V hlavním městě byly zóny nejprve zavedeny v části Prahy 1 v roce 1996. Následně byly rozšířeny na celou Prahu 1, 2, 3 a 7 a části Prahy 16. Samy parkovací zóny provozují radnice 13, 16 a 22. Od začátku února funguje v Praze 3 a 7 stejný režim jako v Praze 1, 5, 6, 7 a 8, kde řidiči za okna vozů nemusí umisťovat parkovací karty, ale zaregistrují na radnici registrační značku vozu. Auta tam kontrolují speciální vozy vybavené kamerami.