Facebook mění strategii. Uživatelům bude zobrazovat víc lokálních zpráv
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Americká společnost Facebook bude na své sociální síti upřednostňovat lokální zprávy. Novinka se okamžitě spouští ve Spojených státech a v průběhu roku se rozšíří do více zemí, napsal na svém facebookovém účtu zakladatel a šéf firmy Mark Zuckerberg . Jde o součást snahy zapojovat lidi do života jejich komunity, uvedl v rozhovoru pro The Selma Times-Journal uveřejněnému v pondělí, z něhož cituje agentura AP.
Pokud tedy uživatel sleduje místního vydavatele novin, nebo bude některý z jeho přátel sdílet místní zprávu, zobrazí se v novinkovém kanálu News Feed výše, citovala Zuckerberga agentura Reuters. Že si na facebooku chtějí přečíst více zpráv z místních zdrojů, Zuckerbergovi na jeho cestě, kterou se ženou podnikl napříč Spojenými státy, prý opakovali lidé v obcích nejrůznější velikosti.
Četné výzkumy přitom prokázaly, že lidé, kteří čtou zprávy o dění ve své obci, se v ní také více angažují a mají větší snahu ji zlepšovat, řekl listu Zuckerberg.
Novinka tak může být nevýhodná pro velké a celostátní mediální společnosti, které sociální sítě četně využívají pro šíření svých zpráv, čímž si zvyšují čtenost.
Facebook na svém webu po kritice, že jeho algoritmy upřednostňují zavádějící zprávy a dezinformace, provedl řadu změn. Novinkový kanál News Feed, který uživatelům poskytuje přísun novinek od „přátel“ nebo ze zvolených webových stránek nově upřednostňuje zprávy sdílené přáteli a rodinou. Nižší je také podíl reklamy.
Krok vyvolal obavy investorů. Ti se domnívají, že lidé tak budou na Facebooku trávit méně času, připomněla agentura Reuters.