Škodovka začala vyrábět nový hybridní Superb. Čistě na elektřinu ujede 56 kilometrů
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Automobilka Škoda Auto ve středu v závodě v Kvasinách na Rychnovsku zahájila sériovou výrobu modelu Superb iV s plug-in hybridním pohonem. Investice v závodě pro výrobu hybridu dosáhly 12 milionů eur (311 milionů korun). Plné výrobní kapacity Superbu iV ve výši 60 vozů denně by měl závod postupně dosáhnout na přelomu letošního listopadu a prosince. Superb iV se vyrábí na jedné lince jako superby se spalovacími motory. Při zahájení výroby to uvedli představitelé automobilky.
Superb iV je prvním sériově vyráběným modelem automobilky s plug-in hybridní technologií. Automobilka jej oficiálně představila před týdnem na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem společně s plně elektrickým vozem Citigo iV. Cena vozu Superb iV bude začínat na 876 900 korunách a první vozy dorazí k zákazníkům začátkem příštího roku.
„Zahájení sériové výroby vozu Škoda Superb iV představuje velký krok do budoucnosti,“ uvedl člen představenstva automobilky pro výrobu a logistiku Michael Oeljeklaus. Uvedl, že v roce 2030 se očekává na celém světě prodej asi 40 milionů kusů elektromobilů.
Pro výrobu Superbu iV automobilka v Kvasinách investovala především do svařovny a montáže. „Celkem prošlo školením (pro práci s elektrovozy) 5500 zaměstnanců a nových pracovních míst ve spojení s výrobou Superbu iV vzniklo 40,“ řekl ČTK ředitel závodu Miloš Halbich. Svařovna například dostala nová zařízení, protože podlaha u obou variant vozu se liší, hybridní model má také jiné výztuhy. Počet svarových bodů se na novém modelu zvýšil o dvě až tři procenta. Přestavěna byla i hala oddělení kvality.
Pohonné ústrojí Superbu iV kombinuje benzinový spalovací motor 1,4 TSI o výkonu 115 kW a elektromotor o výkonu 85 kW, maximální systémovým výkon činí 160 kW. Celkový dojezd v kombinovaném režimu se spalovacím motorem činí až 850 kilometrů, v čistě elektrickém režimu až 56 kilometrů. Emise oxidu uhličitého u Superbu iV činí necelých 35 gramů na kilometr, což je asi čtyřikrát méně proti srovnatelnému superbu se spalovacím motorem.
Pokud se baterie nabíjí pomocí nabíjecího wallboxu, trvá nabití 3,5 hodiny. Při dobíjení z běžné elektrické zásuvky nabití trvá šest hodin. Dobíjení je možné i spalovacím motorem během jízdy nebo rekuperací brzdné energie. Baterie je v podlaze před zadní nápravou.
Závod Kvasiny dále produkuje model Superb s klasickým pohonem na naftu či benzin a dále SUV modely Kodiaq a Karoq a pro španělský Seat dělá SUV model Ateca. Závod zaměstnává asi 9000 lidí. Loni závod zvýšil výrobu vozů o pět procent na dosud nejvyšších 310 000 automobilů.
Všechny elektrifikované automobily z produkce Škody Auto ponesou jednotné označení iV. Písmeno „i“ označuje inovativnost a inteligenci, „V“ znamená „vozidlo“.
V příštím roce uvede Škoda na trh první elektromobil vyvinutý na koncernové platformě MEB a také hybridní Octavii. Do konce roku 2022 představí celkem deset modelů s různým stupněm elektrifikace. Škoda očekává, že podíl elektrifikovaných vozů na jejím celkovém prodeji bude do roku 2025 činit přibližně 25 procent.