Babiš po letech vládnutí zjistil, že je doprava ve středních Čechách přetížená
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Premiér Andrej Babiš (ANO) začal v posledních dnech objevovat kouzlo železnice. Zatímco v úterý se vypravil do Benešova, ve středu se na kolejích vydal do Náchoda. Během své středočeské výpravy přišel na to, že je železniční doprava v okolí Prahy značně přetížená. Babišův bývalý ministr dopravy Antonín Prachař však upozorňuje, že problematika dopravy Středočeského kraje se měla řešit již v roce 2014, ale za šest let na ministerstvu neudělalo hnutí ANO pro zlepšení takřka nic.
Do Prahy denně dojíždějí desítky tisíc lidí například z Říčan, Kralup nad Vltavou, ale taky z Lysé nad Labem nebo Milovic. Tam, kde je to možné, jezdí ve špičkách zdvojené soupravy. Zahuštění dopravy však pomalu naráží na kapacitu infrastruktury. „To řešení je, že prodloužíme nádraží a že budeme dělat delší vlaky,“ slíbil Babiš.
Podobně mluví také nový ministr dopravy Karel Havlíček. „130 tis cestujících ve Středočeském kraji využívá denně příměstskou železniční dopravu. Jsme na kapacitních možnostech a připravujeme delší vlakové soupravy, což znamená mj. prodloužení nástupišť. Kraj připravuje návrh, obratem budeme řešit se Správou železnic,“ napsal na Twitter.
130 tis cestujících ve Středočeském kraji využívá denně příměstskou žel.dopravu. Jsme na kapacitních možnostech a připravujeme delší vlak. soupravy, což znamená mj. prodloužení nástupišt. Kraj připravuje návrh, obratem budeme řešit se Správou železnic.Dnes na trati Praha-Benešov. pic.twitter.com/mmMpYEyTQY
— Karel Havlíček (@KarelHavlicek_) February 25, 2020
Kritici však upozorňují na fakt, že hnutí ANO problém přetížené dopravy neřešilo od roku 2014, kdy mělo ministerstvo dopravy na starost. „Andrej Babiš při návštěvě Středočeského kraje zjistil, že po šesti letech, kdy má ANO ministerstvo dopravy a hejtmanku, je největším problémem v kraji dopravní infrastruktura a dostupnost dopravy,“ napsal na Twitter místopředseda ODS Martin Kupka.
Andrej Babiš dnes při návštěvě Středočeského kraje zjistil, že po šesti letech, kdy má ANO ministerstvo dopravy a hejtmanku, je největším problémem v kraji dopravní infrastruktura a dostupnost dopravy.
— Martin Kupka (@makupka) February 25, 2020
Na kritiku reagoval bývalý ministr hnutí ANO Antonín Prachař, který úřad řídil v roce 2014. Upozornil, že se problém chystal řešit, ale od nástupu ministra Ťoka se na něj takřka zapomnělo. „Problematika dopravy Středočeského kraje byla řešena v červnu 2014. Po 5 letech temna, pardon Ťoka, jsme na začátku. Premiér plní co slíbil ‚pomáhá superministrovi‘. Uvidíme výsledek,“ napsal v reakci na Twitter.
Problematika dopravy Středočeského kraje byla řešena v červnu 2014.Vice na https://t.co/BFglIO6ytl Po 5 letech temna /pardon Ťoka / jsme na začátku. Premiér plní co slíbil “ pomáhá superministrovi”. Uvidíme výsledek https://t.co/72j09FojqS
— Antonín Prachař (@antonin_prachar) February 26, 2020
Že se Babišovi cestování po železnici zalíbilo, ukázal i fakt, že se hned ve středu vypravil ve společnosti Havlíčka a ministryně pro místní rozvoj Kláry Dostálová vlakem do Náchoda. Ani tam se členi vlády nevyhnuli dalším slibům na zlepšení cestování. „Spolu s premiérem Andrej Babiš jsme se podívali, jak postupuje rekonstrukce nádraží v Jaroměři, která povede ke zvýšení rychlosti průjezdu vlaků a zlepšení komfortu cestujících. Práce postupují podle plánu, hotovo bude letos v červenci. Cestou do Náchoda jsme jednali o studii proveditelnosti Vysokovské spojky, která může zkrátit cestu vlakem z Hradce Králové do Náchoda o 20 minut,“ napsal Havlíček na Facebook. Zda se Východočeši skutečně v brzké době dočkají zlepšení, ukáže čas.