Na odbyt šly nejlépe vozy SUV. Celkově prodeje aut klesly, méně se jich vyrobilo
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Prodej nových osobních aut v ČR se v prvním čtvrtletí snížil meziročně o 4,3 procenta na 47.391 vozů. V březnu pak poklesl téměř o 16 procent. Důvodem poklesu je i přes vysokou poptávku snížení produkce většiny výrobců kvůli chybějícím dílům. Počet registrací byl o pětinu nižší než v předcovidovém roce 2019. Oznámil to Svaz dovozců automobilů.
Nejprodávanější značkou je Škoda s 16.654 registrovanými vozy, následuje Hyundai s prodejem 4419 aut, Volkswagen s 3463 vozy, Toyota s 3172 registracemi a Kia s prodejem 2459 automobilů. Nejprodávanějším modelem je Škoda Octavia (3887) před Fabií (3276) a Škodou Superb (2059).
Největší podíl měla třída SUV s téměř 42 procenty, následuje nižší střední třída s 16 procenty a 14 procent zaujímaly malé vozy. Z hlediska paliva vede benzin s 66 procenty trhu, na druhém místě je nafta se čtvrtinovým podílem. Prodej hybridů se zvýšil o 42 procent na 6674 vozů, uvedl svaz.
Prodej lehkých užitkových vozů podle něj klesl o 6,8 procenta. Vede Renault s 580 registracemi, následuje Toyota se 494 vozy a Peugeot s prodejem 427 aut. Nejoblíbenějším modelem je Iveco Daily před Peugeotem Boxer a Renaultem Master.
Odbyt nákladních aut naopak vzrostl o 2,9 procenta na 2029 vozidel. Nejvíce prodalo Volvo (447), DAF (372) a Mercedes-Benz (364).
Registrace autobusů klesly o 6,6 procenta na 366 vozů. Nejvíce prodalo domácí Iveco Bus (139), následuje Setra (89) a rovněž česká značka SOR (38).
Prodej motocyklů se zvýšil o 42 procent na 5120 strojů. Proti roku 2019 jde o nárůst o 50 procent. Jedničkou na trhu je Honda s 959 motocykly, druhá skončila čínská CF Moto s 516 prodanými stroji a třetí Yamaha s odbytem 381 motocyklů.