Manažer VW byl v USA kvůli aféře dieselgate odsouzen na sedm let
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Manažer německé automobilky Volkswagen Oliver Schmidt, zadržený počátkem roku v USA kvůli emisnímu skandálu „dieselgate“, byl ve středu odsouzen k sedmiletému vězení pro podíl na podvodu. Zároveň má zaplatit pokutu 400 000 dolarů (zhruba 8,7 milionů korun), oznámil podle agentury AFP mluvčí soudu v Detroitu.
Osmačtyřicetiletý Schmidt v srpnu u federálního soudu v Detroitu přiznal vinu ve skandálu kolem manipulací testů emisí naftových aut. Soud mu uložil nejvyšší možný sedmiletý trest vězení a pokutu 400 000 dolarů poté, co v srpnu souhlasil s dohodou o přiznání viny. Schmidt přiznal spiknutí s cílem zakrýt manipulace s emisemi před americkými regulačními orgány. Původně mu hrozilo až 169 let ve vězení.
Schmidtův obhájce David DuMouchel žádal pro svého klienta trest v délce do 40 měsíců a pokutu ve výši 100 000 dolarů. Jeho provinění prý bylo mnohem menší než u řady vysoce postavených manažerů, kteří software umožňující manipulaci s testy emisí zavedli více než devět let předtím, než byl do věci zasvěcen i Schmidt.
Schmidt je jedním z osmi současných a bývalých manažerů Volkswagenu, které v souvislosti se skandálem obvinilo ministerstvo spravedlnosti USA. Manažer souhlasil, že po odpykání trestu bude deportován. Většina z obviněných zaměstnanců Volkswagenu je v Německu, a tedy mimo dosah amerických justičních orgánů.
Inženýr Volkswagenu James Robert Liang byl již koncem srpna ve Spojených státech za podíl na podvodu odsouzen ke 40 měsícům vězení a pokutě 200 000 dolarů (4,3 milionu Kč).
Volkswagen v září 2015 v reakci na obvinění amerických úřadů přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě nainstaloval software umožňující manipulovat s testy emisí oxidů dusíku. Skandál se týká i zhruba 1,2 milionu vozů Škoda Auto.