Lidský hnus
„V nejlepších hororech, které znám, jako jsou filmy Kijošiho Kurosawy, je postava důležitější než žánrová forma,“ říká švédský režisér Magnus von Horn. Kodaň, 1918, poválečný svět drtí nerovnost a bída. Karoline, chudá textilní dělnice, zůstala sama – manžel se ztratil na frontě. Má špatně placenou práci, hned v první scéně přichází o byt. Karoline sní o lásce a lepším životě, ani ta soulož v podchodu jí zpočátku nepřipadá podezřelá, ale my už víme, o co tu půjde. Sledovat její životní přešlapy bude jako dívat se na artovou verzi Výměny manželek. U těchhle případů se vžilo označení „misery porn“, tedy pornografie bídy, která využívá situaci chudých, aby vyvolala potřebné sympatie, naše morální opovržení a nakonec oddech, že se na tohle můžeme jen koukat a nemusíme to žít. Zaujalo vás to? Bohužel jde o jeden z těch filmů, o kterých je nejlepší si předem nic nečíst. Nebudu vám tedy z příběhu vyzrazovat víc, než je nezbytně nutné. Ono ani není tolik důležité, co se v Dívce s jehlicí stane, ale jak se to stane.
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .