"DOKONALÝ MUŽ A ŽENA"

Ideál krásy v éře Instagramu. Umělá inteligence vytvořila „dokonalého muže a ženu“

"DOKONALÝ MUŽ A ŽENA"
Ideál krásy v éře Instagramu. Umělá inteligence vytvořila „dokonalého muže a ženu“

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Umělá inteligence představila fotografie „dokonalého muže a ženy“, které vytvořily obrázkové generátory Midjourney, Dall-E 2 a Stable Diffusion. Umělá inteligence čerpala z fotografií a obrázků na sociálních sítích a výsledné výtvory mají sloužit jako varování před stereotypní představou o kráse, píše britský server Daily Mail. Ideálním obrazem krásného muže a ženy jsou svalnatí a štíhlí lidé s olivovou pletí. „V éře Instagramu a Snapchatu nelze dosáhnout ideálům, které nastavují sociální sítě,“ píší ve zprávě autoři projektu z The Bulimia Project.

Podle organizace The Bulimia Project u „dokonalého muže“ dominují tmavé oči, propracované svaly a výrazné lícní kosti. Zatímco „dokonalá žena“ má olivovou pleť, oči hnědé barvy, blonďaté vlasy a štíhlou postavu, tak téměř většina mužů má také olivovou pleť. Skoro polovina mužů je zobrazována s vousy a 70 procent mužů má hnědé vlasy a 23 procent hnědé oči.

Takřka 40 procent žen vytvořených umělou inteligencí mělo blonďaté vlasy, více než polovina měla olivovou pleť a kolem 30 % žen mělo hnědé oči. Většina obrázků zobrazovala těla bez vrásek a pórů a většina lidí bylo bílé pleti. „Autoři projektu díky tomu chtěli poukázat na stereotypní představy o kráse, které mohou vést k duševním potížím, poruchám příjmu potravy nebo k poškozování fyzického zdraví,“ připomíná Daily Mail.

Organizace The Bulimia Project zadala umělé inteligenci úkol, aby vytvořila obraz „dokonalé ženy a muže“ podle toho, co se na sociálních sítích těší největšímu zájmu. Obrázkové generátory pracují na principu, že vyhledávají miliardy fotografií na internetu včetně komentářů, lajků a sdílení. Následně na základě tohoto průzkumu kombinuje, navrhuje a vytváří nový obrázek „dokonalého těla“.

„Uprostřed doby filtrů Instagramu a Snapchatu nemůže nikdo rozumně dosáhnout ideálům a fyzickým standardům, které nastavují sociální sítě a mediální platformy. Proč se tedy máme vůbec snažit splnit nereálné ideály? Je psychicky i fyzicky zdravější udržet očekávání ohledně postavy v mezích reality,“ uzavírá zprávu The Bulimia Project.

Některé obrázky vygenerované umělou inteligencí zobrazovaly nerealistické tělesné standardy, kreslené a animované rysy, snímky výrazně opálených a digitálně upravených těl.

 

vhk