Omezí Němci rychlost na dálnicích na 130 km/h? Vedle migrace vévodí volbám další výbušné téma
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
S blížícími se německými volbami se v této automobilové velmoci do popředí dostávají i otázky kolem pravidel jízdy na komunikacích a budoucnosti spalovacích motorů. Podle průzkumu serveru Autoscout24 jsou Němci stále rozděleni například v otázce zavedení rychlostních limitů na dálnicích. Kdy lehká většina by jízdu bez rychlostních limitů na dálnicích zrušila. Podobně rozděluje Němce i téma rozšiřujících se zón, kde se může jet maximálně třicítkou. Naopak na plánovaný konec spalovacích motorů v roce 2035 mají Němci názor jasný. Dvě třetiny respondentů by ho zrušily. Informuje Bild s tím, že toto téma stejně jako problém migrace proniká do předvolební kampaně.
Jedním z nejdiskutovanějších témat je již dlouho možnost zavedení rychlostního limitu na německých dálnicích. V současnosti na většině dálnic v Německu neplatí rychlostní limit. To by se však podle většiny respondentů mělo změnit. Podle aktuálního průzkumu se 53 % účastníků průzkumu vyslovilo pro omezení rychlosti, zatímco 40 % je proti a 6 % nemá jasný názor.
V souvislosti s únorovými předčasnými volbami se v Německu nejvíce skloňuje problém dalšího osudu migrace. Friedrich Merz, předseda Křesťanskodemokratické unie (CDU) a favorit voleb avizoval v reakci na útok v bavorském Aschaffenburgu faktický zákaz vstupu do země všem bez potřebných dokumentů a podle listu Handelsblatt tak naznačil definitivní rozchod s migrační a azylovou politikou bývalé kancléřky Angely Merkelové.
Vedle toho se však rýsuje další téma voleb, jež souvisí právě s pravidly automobilismu v zemi.
Socialisté současného kancléře Olafa Scholze jdou voleb s programem stanovit na dálnicích limit 130 kilometrů v hodině. Zavedení rychlostního limitu podporují například SPD, Zelení a Levice. Naopak CDU/CSU, FDP a AfD jsou zásadně proti. Příznivci limitů argumentují ekologickými dopady a zvýšením bezpečnosti, zatímco odpůrci vidí v neomezené rychlosti symbol svobody a významný aspekt německého automobilového průmyslu.
Další ožehavé téma je rozšiřování zón, kde se může jet maximálně 30 kilometrů v hodině. Toto omezení v místech, kde se často jezdilo 50 kilometrů v hodině, vadí 47 % respondentů. Naopak 43 % lidí by je rádo ještě rozšířilo.
Na čem se však naprostá většina voličů shodne je odpor k plánovanému konci spalovacích motorů v EU. Průzkum ukazuje, že většina respondentů (62 %) tento zákaz odmítá, zatímco jen 25 % je pro jeho zachování. Zákaz spalovacích motorů vychází z evropského balíčku pro mezení emisí v dopravě Fit for 55 a je tématem i v Česku.