CPI je víc ‚české‘ než česká vláda
V byznysu Radovan Vítek jistě není altruista. Ale nabídka 4 mld. Kč jeho Czech Property Investments za drážní budovy a pozemky státních drah je čin hodný patriota.
Hodil vidle do plánu ministerstva dopravy převézt majetek ČD na státního správce kolejí SŽDC za pouhé 3,2 mld. Kč. Navíc ukázal, že dřívější odhad hodnoty budov 6,5 mld. Kč nebyl přehnaný. Vítek jistě umí počítat. ČD v r. 2014 měly výnosy z pronájmu tisícovky nádraží cca 700 mil. Kč.
V lednu ČD prodaly Pentě pozemky u pražského Masarykova nádraží za 235 mil. Kč. Nový majitel stanic a perónů začne ve stylu letišť vybírat od dopravců nádražní poplatky, což ročně může být třeba 300 mil. Kč. Nemá si stát nádraží raději ponechat pro dotace potřebných spojů na ztrátových tratích?