Levnější pražská tramvajenka zabrala. Kupon má o 110 000 lidí více
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Po loňském zlevnění ročního jízdného stoupl počet cestujících v pražské MHD o 4,6 procenta. Prodalo se o více než 110 tisíc ročních jízdenek více než v předchozím období, tržby však poklesly asi o 194 milionů korun. Od července 2015 platí cestující 3650 Kč za roční kupon, předtím to bylo o 1100 korun více. O výsledcích analýzy, která se zavedením slevy na jízdném zabývala, informoval dopravní podnik (DPP) v tiskové zprávě. Zlevnění MHD bylo součástí koaliční smlouvy po volbách.
„Potvrdil se předpoklad, že sleva ročního kuponu bude zásadní motivací pro řadu lidí, aby nově začali používat MHD. I v tomto směru se tak vedle úlevy pro již dřívější uživatele MHD nové opatření jeví jako vysoce pozitivní,“ uvedl náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD).
Od loňského 17. června, kdy prodej levnějších kuponů začal, se do konce letošního června prodalo celkem 282 223 kuponů, předtím to bylo asi 170 tisíc. Celkový počet jízd se zvýšil o 60,8 milionu.
Dopravní podnik je akciová společnost vlastněná Prahou a zaměstnává přes 10 tisíc lidí. Na jeho provoz vydává hlavní město každý rok přes deset miliard korun. DPP přepraví denně zhruba 3,3 milionu cestujících, ročně je to přibližně 1,2 miliardy lidí.