Jaké budou preference babišovců po EET
Vicepremiér-podnikatel Andrej Babiš vsadil svou vládní kariéru na online pokladny. Míru úspěchu vystihují voličské preference.
Průměr z průzkumů, které vydaly agentury Median, CVVM, Stem a Sanep před spuštěním elektronické evidence tržeb, ukázal, že by Babišovo hnutí získalo 28,4 procent hlasů.
Zde je lednový a únorový kalendář ekonomických indikátorů za prosinec, které naznačí první dopady Babišových účtenek na ekonomiku. Výběr daní (2. 1.), nezaměstnanost (9. ledna), tržby v maloobchodě (6. února) a růst hrubého domácího produktu v letošním čtvrtém kvartále (14. února).
Protože i politika je nakonec vždy o penězích, ekonomická data se jistě odrazí na přízni voličů k hnutí ANO. Jestli všechna čísla vyjma počtu lidí bez práce porostou, lze očekávat i další růst preferencí babišovců. V opačném případě by mohla být současná popularita ANO na svém vrcholu.