Haškovu smlouvu s neexistující mluvčí už řeší policie a žalobci
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Policie a státní zastupitelství se zabývají kauzou neexistující mluvčí hejtmana Jihomoravského kraje Michala Haška (ČSSD). Prověřují smlouvy krajského úřadu s externími firmami, ve kterých figuruje nepravomocně odsouzená lobbistka Jana Mrencová
Za jejich služby utratil kraj 3,75 milionu korun za 5 let, přestože měl k dispozici i vlastní tiskové oddělení.
„Byly zahájeny úkony trestního řízení, a to konkrétně pro podezření z přečinu porušení povinnosti při správě cizího majetku případně z nedbalosti. Předmětem prověřování jsou služby a za ně zaplacené peníze mezi krajským úřadem a marketingovým centrem Profil,“ uvedl státní zástupce Jan Petrásek.
Český rozhlas, jenž informaci přinesl, doplnil, že vedení kraje jakákoli pochybení odmítá a prověření celé záležitosti přivítalo.
Diskuzi o metodách mediální propagace Jihomoravského kraje rozpoutal článek Mladé fronty Dnes (MfD). Deník se zaměřil na osobu skrytou za e-mailovou schránkou pojmenovanou po Lucii Proutníkové, což bylo krycí jméno pro Janu Mrencovou.
Z adresy několik let chodila médiím vyjádření hejtmana Michala Haška (ČSSD) i avíza na akce s jeho účastí.
Podle MfD i podle svědectví bývalé oficiální mluvčí kraje Denisy Kapitančikové žádná Proutníková neexistuje a e-maily rozesílala lobbistka Mrencová, která dokonce úkolovala oficiální tiskové oddělení krajského úřadu.
Hašek a současná mluvčí kraje Eliška Windová poskytli médiím postupně několik vyjádření. Windová minulý týden uvedla, že kraj spolupráci s Janou Mrencovou nepopírá.
Hašek v pondělí novinářům řekl, že kraj nemá přímou smluvní spolupráci s Mrencovou, ale s Marketingovým centrem Profil. Z úterních informací od Windové plyne, že v letech 2011 až 2013 kraj uzavíral smlouvy i Producentským centrem Profil.
Celou kauzu „falešné mluvčí“ označil Michal Hašek za účelový předvolební útok.
„Je konstruována pseudokauza, která má Michala Haška znevěrohodnit a má ze mě udělat lháře,“ uvedl.