Prodali více letenek, vylosovali čtyři a vyvedli je násilím
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Americká letecká společnost United Airlines čelí kritice za to, že v neděli násilím vyvedla z letadla pasažéra, kterého předtím kvůli přeplněnosti letu vyloučila z přepravy. Vyvedený muž podle výpovědi ostatních cestujících tvrdil, že je lékař a že následujícího dne ho očekávají pacienti, uvedla stanice CNBC. Aerolinky v prohlášení uvedly, že její zaměstnanci postupovali podle pravidel. Šéf společnosti Oscar Munoz se za incident zároveň omluvil.
Společnost United Airlines na nedělní linku z Chicaga do Louisville prodala více letenek, než činila kapacita letounu. Při odbavování to aerolinky cestujícím sdělily a zároveň vyzvaly případné dobrovolníky, aby si let za odškodnění změnili. Nikdo se však nepřihlásil, proto počítač náhodně vybral čtyři lidi, které společnost vyloučila z přepravy.
Zmíněný muž ale odmítl své místo opustit, proto ho z letounu vynesli uniformovaní příslušníci. Následně se ale do letadla vrátil, podle svědků byl ale očividně zmatený a měl zakrvácený obličej. Let nakonec odstartoval s více než dvouhodinovým zpožděním.
Mluvčí společnosti Charles Hobart podle AP v prohlášení sdělil, že na palubě bylo více cestujících než sedadel, proto posádka správně přivolala chicagskou policii, aby muže odmítajícího vystoupit vyvedla. Chicagská policie uvedla, že se na případu nepodílela a že zásah provedla letištní policie.
Krátce po Hobartově prohlášení zveřejnil tiskové sdělení šéf aerolinek Munoz. Ten uvedl, že událost z paluby letadla je znepokojující a že se omlouvá za to, že firma byla nucena problém s přeplněným letem a nadbytečnými cestujícími řešit. Dodal, že aerolinky okolnosti mužova vyvedení z letounu prověřují a že s ním chtějí situaci řešit přímo.
Letecké společnosti, jak AP připomněla, běžně kvůli lepší vytíženosti spojů prodávají více letenek, než činí kapacita letadel. Předpokládají totiž, že někteří lidé si termín odletu změní. Pokud na jeden let nastoupí více cestujících, aerolinky nabízejí dobrovolnou změnu letenek za odměnu, pokud dobrovolníky nenajdou a musí se uchýlit k nucené změně rezervací, mají podle amerických zákonů dotčení pasažéři nárok na odškodné.
Pro United Airlines je to za poslední dva týdny již druhá nepříjemná aféra, která vyvolala na internetu bouři nevole. Na konci ledna totiž firma odmítla pustit na palubu dvě dívky v legínách s tím, že jejich oděv nesplňuje pravidla oblékání pro cestující, kteří jsou držiteli podnikem vystavené volné letenky. Platící zákazníci nicméně legíny nosit mohou.