Těžká krize průzkumů

Těžká krize průzkumů

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Tři týdny před volbami se v každé civilizované zemi sociologické agentury v těžké konkurenci předhání v průzkumech. Jsou dny, kdy se jich publikuje i několik. Tak to bylo v USA, Británii, Francii, teď naposledy v Německu.

Dost detailně se ve všech těch případech rozebíralo, jak se průzkumníci pletou a že přečíst nálady stále více těkající společnosti je čím dál obtížnější. Spousta lidí se rozhoduje na poslední chvíli. Ale byla alespoň snaha. V Česku od září nevyšel jediný pořádný průzkum (nikoliv zavádějící volební potenciál, který lidé vnímají jako odhad výsledku), na silném vzorku vykreslující náladu voličů. Dobré průzkumy jsou drahé. Agentury je platí ze svého.

Je ale veřejným zájmem, aby se ve finiši kvalitní průzkumy publikovaly. Je to zodpovědnost veřejných institucí. CVVM ani veřejnoprávní média jí, bohužel, nedostávají.