Integrovaná železniční jízdenka by mohla být zavedena v roce 2019

Integrovaná železniční jízdenka by mohla být zavedena v roce 2019

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Jízdenka, kterou by bez rozdílů uznávali všichni železniční dopravci v Česku by mohla být reálně zavedena v roce 2019. V diskusním pořadu České televize Otázky Václava Moravce to v neděli řekl náměstek ministra dopravy Tomáš Čoček. Podle vlastníka soukromého přepravce RegioJet Radima Jančury by byla škoda nezavést doklad dříve.

„Nejde o úplně jednoduchý proces. Jde o vzájemné uznávání a přeúčtování jízdného, „ uvedl Čoček. Podle něj je teoreticky možné, že integrovaná jízdenka začne platit i dříve. Záleží na dohodě jednotlivých dopravců, dodal. Od roku 2019 má být systém řízen direktivně státem.

Jančura řekl, že soukromí dopravci jsou připraveni takové jízdenky akceptovat i v komerčních spojích, například na trase z Prahy do Ostravy. Na této trase by byl ochoten systém spustit okamžitě, a to včetně režijních jízdenek. Upozornil, že integrovaná jízdenka bude ale výrazně dražší, než pokud by si ji lidé koupili pouze pro spoje jednoho dopravce.

Ilustrační foto - Wikimedia Commons

„Ve chvíli, kdy bude společné státní jízdné, tak bude cena takzvaně kilometrová. Což je v neděli mezi Prahou a Ostravou řádově zhruba 480 korun. To je tolik, za kolik by se v druhé třídě (na této trase) jezdilo, kdyby RegioJet a (další soukromý dopravce) Leo Express nepřišel na trh,“ uvedl. Lidé, kteří budou chtít levnější jízdné, si podle něj budou moci dále koupit jízdenku u konkrétního dopravce do jeho vlaků, tak aby byla zajištěna hospodářská soutěž.

Státním železničním dopravcem jsou České dráhy. RegioJet a Leo Express jsou na železnici nejvýznamnějšími soukromými dopravci.

,

13. listopadu 2016