Bakalové LBM v Pařížské obměňuje luxusní značky
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Společnosti Luxury Brand Management (LBM) podnikatelky Michaely Bakala, která v centru Prahy provozuje butiky s luxusním zbožím, se nově zaměří na pánskou módu a obmění portfolio svých luxusních značek. Pod křídla LBM míří značky Saint Laurent, Givenchy či Balenciaga.
Přibude také tvorba britské návrhářky Vivienne Westwood. Firma se zbaví značek Boucheron a La Perla. Společnost to dnes uvedla v tiskové zprávě.
LBM se chce dál soustředit na obchody v Pařížské ulici. Obchody značek Boucheron a La Perla v Široké ulici již provozovat nebude. LBM prodá sklady a předá provoz těchto značek do rukou společnosti Vladana Hájka.
„LBM bude nadále rozvíjet svou dlouhodobou strategii, zaměřenou na oblast luxusní módy a hodinek. Segmenty šperků a spodního prádla jsou specifické a do naší koncepce nezapadají,“ uvedla výkonná ředitelka LBM Zuzana Řezníčková.
Bakalové firma se hodlá více zaměřit na segment pánské luxusní módy. Příští rok tak v Praze přibude pánský concept store, který představí značky jako Valentino, Balenciaga či Givenchy.
Deník Mladá fronta Dnes, který patří podnikateli a ministru financí Andreji Babišovi (ANO), dnes napsal, že firma LBM od začátku existence prodělala 700 milionů korun a počet obchodů klesl z původních 28 na 16. Deník uvádí, že bez podpory majitelů se byznys v Pařížské může zhroutit. Společnost se snaží vybřednout z obřích ztrát a čistí tak portfolio značek, píše MfD. Nechá si tak jen ty, jenž mají potenciál vydělávat.
Hospodaření LBM skončilo loni ztrátou 153 milionů korun. V roce 2014 firma prodělala 316 milionů korun. Tržby loni klesly ze 730 na 616 milionů korun. Vyplývá to z výroční zprávy společnosti. „Ztráta byla způsobena zejména poklesem tržeb, vyšší tvorbou opravných položek k zásobám a náklady spojenými s restrukturalizací a stabilizací společnosti po uskutečněné fúzi,“ uvádí zpráva. LBM loni dokončila fúzi s firmami Prospekta Moda, John Grove & Partners a Regal West Enterprises.
Michaela Bakala je manželkou podnikatele Zdeňka Bakaly, známého hlavně v souvislosti s kauzou OKD, jehož většinovou část v minulosti ovládal. Skupinu Luxury Brand Management založila v roce 2010. Americký časopis Forbes Zdeňka Bakalu několikrát umístil na žebříček nejbohatších lidí světa s odhadovaným majetkem přes miliardu dolarů. Loni z žebříčku vypadl. Bakala vlastní i vydavatelství Economia.