Facebook díky mobilní reklamě zvýšil zisk o 79 procent
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Provozovatel sociální sítě Facebook ve třetím čtvrtletí zvýšil čistý zisk o 79 procent na 4,71 miliardy dolarů (103,7 miliardy Kč). Firma dnes uvedla, že k růstu zisku přispěly zejména vyšší příjmy z reklamy, hlavně z té mobilní. Celkové příjmy podniku se pak zvýšily o 47,3 procenta na 10,33 miliardy USD (227,4 miliardy Kč).
Příjmy z reklamy vzrostly o 49 procent na 10,14 miliardy USD, z toho zhruba 88 procent pocházelo z mobilní reklamy. Analytici v anketě agentury FactSet příjmy v průměru odhadovali na 9,71 miliardy USD.
Facebook měl zhruba 2,07 miliardy aktivních uživatelů měsíčně. To je o 16 procent více než loni a také více, než čekali analytici.
Facebook je nyní ve Spojených státech terčem kritiky za způsob, jakým řeší placenou politickou reklamu a umožňuje šíření falešných zpráv. Největší kritika se na firmu snáší kvůli tomu, že Rusku umožnila ovlivnit americké prezidentské volby.
Facebook v minulých dnech uvedl, že lidé z Ruska si v posledních dvou letech koupili nejméně 3000 amerických politických reklam a zveřejnily dalších 80.000 sdělení, takzvaných postů, které mohlo vidět až 126 milionů Američanů. Rusko vměšování odmítá.
Akcie Facebooku dnes na trhu Nasdaq zpevnily o 1,4 procenta na 182,66 USD. Po zveřejnění výsledků přidaly více než jedno procento a vystoupily na nový rekord nad 184 dolarů za kus.