Prodejnám Norma loni v ČR stoupl zisk o čtvrtinu na 37 milionů korun
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Německým diskontům Norma loni v Česku stoupl zisk o čtvrtinu na 37 milionů korun. Tržby vzrostly o čtyři procenta na 1,7 miliardy korun. Vyplývá to z výroční zprávy společnosti.
„V dalších letech předpokládáme rozvoj obchodních aktivit srovnatelný s předchozím obdobím,“ uvedla firma ve zprávě. Nyní pod značkou Norma na českém trhu působí 47 obchodů.
První obchod v ČR měla firma v roce 1992. Celkem má řetězec zhruba 1450 prodejen, především v Německu. Společníky Norma k.s. jsou podle údajů v obchodním rejstříku německá společnost MARO Stiftung a NORMACZ.
Na tuzemském trhu působí ještě diskonty Lidl, Penny Market a COOP Diskont. Dohromady provozovaly podle údajů GfK na konci loňského roku 659 prodejen s celkovou prodejní plochou 497.000 m2. Diskontní prodejny konkurují klasickým prodejnám zejména co nejnižší cenou. Převládá zde samoobslužný prodej potravin.
Mezi lety 2015 a 2016 stoupl počet diskontních prodejen o sedm a celková prodejní plocha se rozrostla o zhruba 10 000 m2. Největší celkovou rozlohu mají prodejny řetězce Lidl. Nejvíc diskontních prodejen je ve Středočeském kraji (91), nejméně ve Zlínském kraji (27). Mezi největší obchodníky v ČR patří řetězce Kaufland, Albert a Tesco.