Tvrdě proti bloggerům. Zatrhnou jim skrytou reklamu na sítích
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Italské celebrity, které mají na sociálních sítích tisíce sledujících, už patrně nebudou moci nenápadně vydělávat na propagaci módních značek a dalších produktů. Pravidla jim pro takovou reklamu chtějí nastavit italští zákonodárci, podle kterých by měli své příspěvky označit jako reklamní sdělení. Zákon už prošel dolní komorou parlamentu a nyní míří do senátu. Informovala o tom italská verze webu The Local.
Běžná praktika mnohých bloggerů, módních designerů a dalších osobností, které dostávají peníze od společností za zveřejnění svých fotek s jejich produkty, se stala „trnem v oku“ italským úřadům. Italský web poznamenal, že propagace módních značek na svém Facebooku, Instagramu nebo Twitteru může být „extrémně lukrativní“.
Úřadům vadí, že tyto celebrity svým fanouškům, kterých jsou tisíce, nijak nedají vědět, že se jedná o reklamu. Že za propagaci sportovního oblečení nebo šatů dostaly od módní firmy peníze. Nově by podle italských poslanců měly takové příspěvky označovat jako sponzorované nebo hashtagem #ad.
Podobným způsobem to dělá například módní designérka a bloggerka Chiara Ferragni na svém Instagramu. Patří ale spíš menšině.
Zákon, který to má změnit, schválili italští poslanci ve čtvrtek. Pro hlasovalo 218 zákonodárců a proti se postavilo 124. 36 poslanců se zdrželo. Italská média nařízení pojmenovala jako „zákon proti celebritám“.