Otevření garáží u Blanky

Pražská komedie: Obří garáže u Blanky se ani na šestý pokus neotevřou

Otevření garáží u Blanky
Pražská komedie: Obří garáže u Blanky se ani na šestý pokus neotevřou

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Ani v šestém stanoveném termínu se nepodaří otevřít garáže, které vznikly při stavbě tunelu Blanka na Letné a Prašném mostě. Praha se přesto pokusí parkoviště otevřít v provizorním režimu. Novinářům to po jednání městské rady řekl náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD). Za dalším zdržením zřejmě stojí nedodělaná vzduchotechnika a právní tahanice mezi magistrátem a společností ČKD Praha DIZ. Kdy budou garáže ale sdnekutečně otevřeny, není ani po Dolínkových proklamacích jasné.

Garáže na Prašném mostě v Praze 6 mají kapacitu 303 míst, na Letenské pláni se pak do podzemí vejde více než 800 automobilů.

Dolínek připouští, že Praha nestihne otevřít parkoviště ani v šestém stanoveném termínu. „Při funkčních zkouškách technologických zařízení byla zjištěna nedostatečná kapacita vzduchotechniky. Dodavatelem technologické části byla společnost ČKD Praha DIZ, která je v insolvenci. Magistrát musel podniknout právní kroky, aby do tohoto díla mohl zasáhnout jiný zhotovitel. Projekční práce na úpravách vzduchotechnického zařízení jsou již dokončené a nyní je nutné vybrat zhotovitele těchto úprav. Současně jsme zahájili výběrové řízení na provozovatele garáží, jeho dokončení předpokládáme do letošního června,“ uvedl mluvčí hlavního města Prahy Vít Hofman pro server Lidovky.cz.

Ani parkoviště na Prašném mostě podle Hofmana firma nedokončila. Praha si údajně musela zajistit vlastní projektovou dokumentaci k celému projektu, což mělo znemožnit pokračování dalších prací.  

Tunelový komplex Blanka je nejdelším městkým tunelem v Evropě - Foto: Zajíc, Wikipedia Commons

„Hlavní město se v případě garáží u Blanky jen trapně vymlouvá a neumí, nebo snad nechce, dát Pražanům to, co potřebují. Troufám si říct, že kdybychom měli garáže ve vlastní správě, neparkovaly by v nich jen průvan a meluzína, bez jakéhokoliv výhledu na zlepšení,“ uvedl k problému starosta Prahy 6 za Ondřej Kolář (TOP 09).

 

„Z podzemních garáží se stává podzemní horor. Kdyby se nám je během následujících měsíců nepodařilo zprovoznit, tak to zkusíme spustit v nějakém dočasném režimu. Správcem garáží by byl někdo, kdo by to měl jen dočasně,“ řekl Dolínek.

V úvahu podle Dolínka připadá například jednorázová objednávka služeb, kdy by oslovený dodavatel garáže spravoval šest měsíců. V té době by město hledalo v tendru řádného správce. „Snažíme se, aby to technologicky i provozně bylo v tomto pololetí otevřeno, aby lidé mohli začít parkoviště využívat,“ řekl.

Garáže byly vybudovány v rámci výstavby tunelu Blanka, cena garáží je tak zahrnuta v ceně tunelu. Tunel vyšel město na více než 40 miliard korun a zprovozněn byl v září 2015. Garáže mají vlastní technologická zařízení, která jsou nezávislá na zařízení Blanky.

Otevřeny měly být garáže už několikrát, městu se to ale dosud nepodařilo. Naposledy je Praha plánovala otevřít loni na podzim. V minulosti se rovněž objevil termín podzim 2015. Původně měly být otevřeny po zprovoznění Blanky, které se opozdilo o několik let.

,

4. dubna 2017