Na čelákovickém nádraží začaly opravy za více než půl miliardy

Na čelákovickém nádraží začaly opravy za více než půl miliardy

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Na čelákovickém nádraží začala v půlce ledna rekonstrukce. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) postaví nové podchody a perony a opraví přilehlou železniční trať. Práce budou trvat až do sprna příštího roku, náklady činí více než půl miliardy korun.

SŽDC stavbu financuje jako součást projektu optimalizace trati Lysá nad Labem – Praha-Vysočany. Cestující musí po dobu stavebních prací na nádraží počítat se ztíženými podmínkami, počet vlakových spojů se tím ale nesníží. Řekl to starosta města Josef Pátek (ODS).

Stavbu bude realizovat společnost Elektrizace železnic Praha, a.s, které již SŽDC staveniště předala a firma zahájila práce. V současnosti bourá staré objekty v okolí nádraží, například nepoužívaný dřevěný sklad. V jeho bezprostřední blízkosti je parkoviště pro zhruba 120 aut, to se v pátek kvůli demolici uzavřelo a znovu se otevře až 4. února. Druhá část parkoviště pro zhruba 100 aut ale zůstane uzavřená po celou dobu rekonstrukce. „Cestující budou moci využít náhradní parkoviště, které je v Křižíkově ulici u průmyslového areálu Kovohutí. Toto parkoviště se nachází v docházkové vzdálenosti železniční zastávky Čelákovice-Jiřina, která je od čelákovického nádraží vzdálená zhruba jeden kilometr,“ řekl Pátek.

Po rekonstrukci budou na nádraží dva nové podchody. Jeden z nich spojí Mochovskou a Kollárovu ulici a druhý nádražní budovu s ulicí Kozovazská. „Vybudováním podchodu se změní hlavní pěší trasy ve městě. Budou tudy nově do centra chodit lidé z části Čelákovic za dráhou,“ dodal starosta.

Postaven bude jeden nový peron a jedno nástupiště, které bude přiléhat k nádražní budově. Obě nástupiště budou dlouhá 200 metrů, vnější nástupiště u nádražní budovy budou využívat vlaky jedoucí do Prahy, peron vlaky od Prahy. Jedno nástupiště o délce 50 metrů pak bude u samostatné slepé koleje a bude sloužit pro vlaky do Brandýsa nad Labem.

Firma dále vymění kilometr a půl kolejí a sanuje pražcové podloží. Instaluje také nové moderní zabezpečovací zařízení a pomocí protihlukových stěn sníží hluk z trati. Rozsáhlá rekonstrukce má zvýšit kapacitu trati a umožnit vlakové spojení mezi Prahou a Čelákovicemi každých 15 minut.

Běhěm optimalizace trati Lysá nad Labem – Praha Vysočany bude vyměněno téměř 30 kilometrů kolejí, díky tomu se zvýší rychlost vlaků ze současných 100 kilometrů za hodinu na 140. SŽDC také zrekonstruuje čtyři železniční stanice, dvě zastávky, postaví tři nové mosty a 24 jich opraví. Vybuduje šest nových podchodů a postaví přes patnáct kilometrů protihlukových stěn.

,

21. ledna 2017