Zaměstnanci Škody Auto nepřišli na noční směnu
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Zaměstnanci mladoboleslavské automobilky Škoda Auto nenastoupili na noční směnu z pátku na sobotu. Odboráři tuto směnu zablokovali, protože skončila platnost dohody o flexikontech, tedy směn navíc.
Píše to pondělní Mladá fronta Dnes (MfD) ve středočeské regionální příloze. Právě jako součást dohody o flexikontech byla směna zavedena. Deník připomíná, že vyjednávání mezi firmou a odbory o zlepšení pracovní doby zatím shodu nepřinesla a odbory Kovo neprodloužily dohodu o takzvaných flexikontech.
Zaměstnanci chtějí podle MfD blokovat i další přesčasy a mimořádné akce, Škoda kvůli tomu nevyrobí až tisíce aut. Odbory zaměstnance vyzvaly k pasivnímu odporu. Odboráři oznámili, že nebudou jednat o mimořádných směnách nebo nebudou zkracovány termíny projednání. Podle předsedy podnikové rady Jaroslava Povšíka je vyjednávání se Škodou v kritické fázi.
Během dubna tak automobilka nezvládne vyrobit až několik tisíc aut. Blokády flexikontových směn zasáhly podle MfD závod v Mladé Boleslavi, kde se vyrábí Fabia, Octavia a Rapid a také závod Vrchlabí, kde se montují automatické převodovky. Výrobního závodu v Kvasinách se blokáda směn netýká.
„Prosíme o pochopení, ale kolektivní vyjednávání před jeho ukončením nekomentujeme,“ řekl MfD mluvčí Škoda Auto Zdeněk Štěpánek. Automobilka tak zatím neuvedla, jakou škodu kvůli blokádám očekává.
Odboráři se snaží také zlepšit podmínky zaměstnanců na pracovišti. Vyjednávají například o zavedení či prodloužení některých přestávek. Zásadní rozpor mezi odbory a automobilkou panuje například ohledně požadavku na kompenzaci karenční doby prvních tří dnů nemoci.
Škoda Auto provozuje tři výrobní závody v České republice. Vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Zaměstnává zhruba 30 000 lidí, z toho přes 20 000 v Mladé Boleslavi.