Rozšiřte zóny, nemáme kde parkovat, požadují obyvatelé Prahy 8
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Část obyvatel Prahy 8, kteří žijí na hranici zón placeného stání, požadují jejich rozšíření. Důvodem je nárůst počtu aut, které po zavedení zón v okolí v ulicích parkují. ČTK to sdělila mluvčí radnice Anna Patočková. Rozšíření požadují zejména lidé na rozmezí Kobylis a Ďáblic.
Radnice Prahy 8 s nimi chce jednat o případném rozšíření a následně s magistrátem. Zóny začaly v Praze 8 platit od letošního 1. října a vyznačeny nejsou na celém území, ale pouze na jeho částech.
Problémy kromě obyvatel Žernosecké hlásí rovněž lidé z nedaleké Šimůnkovy ulice. V ní podle nich parkují své automobily lidé z hranice oblasti, kde byly zóny zavedeny.
Radnice prý situaci sleduje a analyzuje. „V současné době vyhodnocujeme účinnost zón a připravujeme se po projednání s obyvateli dotčených oblastí požádat magistrát o jejich rozšíření. V maximální možné míře vyjdeme vstříc požadavkům občanů bydlících v hraničních oblastech zón placeného stání,“ uvedl radní Karel Šašek (ČSSD).
Na území Prahy 8 byly zóny zavedeny letos 1. října, a to v Karlíně, Libni, Kobylisích a Ládví. Parkovné vyjde pro rezidenty na 600 korun ročně za první auto.
Zóny byly letos nově zavedeny v Praze 5 a 6. Původně měly být rozšířeny také na Prahu 4 a 9, avšak místní radnice se nakonec rozhodly, že je zatím zavádět nebudou. Proti zónám protestuje zejména Středočeský kraj. První zóny začaly v Praze fungovat v roce 1996 v části Prahy 1. Následně byly rozšířeny na celou Prahu 1, 2, 3 a 7 části Prahy 16. Samy si je provozují radnice v Praze 13, 16 a 22.
Už dříve oznámila úvahy o rozšiřování modrých zón Praha 6, kde auta zavalila např. Hanspaulku a jiné části Dejvic, kde lze dosud zaparkovat volně.