Rozšiřování modrých zón bude pokračovat, oznamuje Praha 6
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Radnice Prahy 6 bude chtít po měsíci od zavedení parkovacích zón jejich rozšíření do dalších ulic městské části. Důvodem jsou potíže s množstvím parkujících aut v některých oblastech, řekl mluvčí radnice Martin Churavý. Potíže na okrajích zón řeší rovněž Praha 5, kde byly letos stejně jako v Praze 6 zóny zavedeny, platit začaly 24. srpna. Radnice dohromady na zónách dosud vybraly asi 35 milionů korun. Zóny platí i v dalších městských částech, například v Praze 1, 2, 3 a 7.
„Praha 6 je v obecné rovině s dosavadním fungováním projektu zón placeného stání na svém území vesměs spokojena. Na základě praktických zkušeností s reálným provozem zón v ulicích nicméně požadujeme po hlavním městě dílčí úpravy,“ uvedl Churavý.
Mezi úpravami je rozšíření zón do starých Vokovic, na Petřiny a Bořislavku. Radnice bude kromě těchto míst chtít vypracovat podklady pro rozšíření zón na celé území Prahy 6. Platnost zón pak bude chtít přerušit vždy od 21. prosince do 2. ledna. Mezi požadavky je také možnost platit parkovné prostřednictvím SMS.
Parkování v oblastech, kde zóny končí, bude řešit i Praha 5. „Na zavedení zón máme od našich obyvatel v zásadě kladné reakce, problémy však pochopitelně nastávají v hraničních částech. Zde počítáme s úpravami, musíme ale počkat, až si celá situace ´sedne´. Pak teprve přijmeme ve spolupráci s autory projektu další opatření,“ uvedl starosta Radek Klíma (TOP 09).
Podle Klímy je nutné na celopražské úrovni řešit parkování řidičů, kteří jezdí do Prahy za prací. Sama radnice vytipovala na svém území několik lokalit, kde by mohla vzniknout záchytná parkoviště. Mezi nimi je oblast u smíchovského nádraží, na Barrandově nebo u Plzeňské ulice. „Problém nastává i v případě lidí potřebujících či poskytujících sociální péči a pomoc. Nad tím vším by se měli odborníci sejít a pravidla upravit,“ uvedl Klíma.
Výstavbu záchytných parkovišť žádá rovněž Praha 6. Podle Churavého chce městská část po magistrátu, aby zahájil přípravu stavby parkoviště na Dlouhé míli a oživil projekt parkovacího domu ve Veleslavíně. Radnice požaduje také zprovoznit v systému P+R (park + ride) parkoviště v Tobrucké ulici.
Na parkovném radnice v průběhu měsíce, co zóny fungují, vybraly několik desítek milionů korun. Praha 5 vybrala zhruba deset milionů, radnice šesté městské části bezmála 25 milionů korun.
Zavedení zón a nedostatek záchytných parkovišť opakovaně kritizoval Středočeský kraj. Prahu vyzval, aby nezaváděla parkovací zóny na území Prahy 5 a 6 do doby, než budou vybudovaná záchytná parkoviště. Hejtmanství uvedlo, že zóny poškozují Středočechy, kteří dojíždějí do Prahy za prací.