Sobotka zdůrazňuje jistoty, Babiš chce víc makat a Fiala zjednodušovat
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Co strana, to jiná předvolební taktika. Zatímco lídři ČSSD, ODS a ANO v předvolebních spotech před blížícími se senátními a krajskými volbami vidět jsou, předsedové KSČM nebo TOP 09 zůstávají v ústraní. Nejsilnější politické strany se ale neliší jen formou zpracování svých videích a jejich „účinkujícími“. Rozdílná jsou i témata, která v nich třeba Bohuslav Sobotka nebo Andrej Babiš zdůrazňují.
„Lidé si zaslouží jistoty.“ To je motto dvou krátkých předvolebních videích, v nichž předseda ČSSD Bohuslav Sobotka vyzývá v zelenajícím se parku občany, aby přišli příští pátek a sobotu k volbám do krajů a Senátu. Snaží se tak na poslední chvíli přesvědčit voliče, že zvyšování platů učitelů a zaměstnanců ve zdravotnictví je to, na čem záleží. „Je důležité podpořit v krajských volbách sociální demokracii, protože jenom dobrá spolupráce mezi kraji a vládou může vést k tomu, abychom zajistili kvalitní a dostupné vzdělávání pro naše děti,“ říká Sobotka.
Andrej Babiš, předseda ANO, se do graficky nápaditých volebních spotů své strany zapojil úvodním slovem. „Ano, chceme lepší Česko. I když se někteří politici tradičních politických stran hodně snažej, aby všechno zůstalo při starém,“ říká. Následuje černobílá animace, ve které se ANO vyhraňuje proti tradičním politickým stranám. „Nikdy nevzdáme boj proti korupci a pokřivenosti politiky. I když se kluci hodně snažej,“ zazní v něm.
V dalším videu ANO zase Babiš říká, že ministerstvo financí řídí jako firmu. „Stačí jen makat a míň kecat a výsledky se dostaví,“ uvádí. Ve spotu je pak zdůrazněno, že hnutí ANO nezvyšuje daně, naopak snižuje státní dluh a důsledně čerpá z fondů Evropské unie. Nechybí ani součet milionů a miliard, kolik díky politice ANO stát ušetřil a kolik přispěl do státní kasy. „Makáme dál. Chceme, aby naše země byla spravována efektivně a byla fér ke každému z vás!“
To Petr Fiala ve spotech ODS představuje krajské lídry a kandidáty do Senátu. „Do senátních voleb jdeme s hlavním heslem ‚Zjednodušme to!‘ A já mám velkou radost, že vám mohu představit výborné osobnosti, které za ODS kandidují. A oni vám samy řeknou, jak si to zjednodušeně představují,“ říká Fiala. Jednotliví kandidáti jsou pak zabíráni na břehu řeky a mluví o svých cílech a prioritách.
Do volebních spotů KSČM se naopak nijak nezapojuje její předseda Vojtěch Filip. V rámci velmi jednoduchého konceptu, kdy kandidáti do Senátu a krajů sedí většinou ve svých kancelářích, se tak musí představit sami. V přibližně minutových medailoncích tedy nastiňují voličům své priority a prohlašují, čeho chtějí v politice primárně dosáhnout.
TOP 09 v jednom z klipů tradičně využila svého čestného předsedu Karla Schwarzenberga, nikoliv Miroslava Kalouska, svého oficiálního předsedu. „Ideál nikdy nenaleznete. Když nejdete k volbám, podpoříte toho politika, kterého si přejete podpořit nejméně. Nemůžete se pak divit, kdo nám vládne. Najděte si, prosím, půlhodinu času a běžte volit,“ vyzývá Schwarzenberg voliče. Kalousek nevystupuje ani v krátkých předvolebních spotech, v nichž TOP 09 zdůrazňuje, jak „současná vláda investuje méně než naše vláda“ nebo že „odměna za práci musí být vyšší než dávky“.
Předseda KDU-ČSL Pavel Bělobrádek zase v krátkém videu, kdy stojí na rozhledně a rozhlíží se do prosluněné krajiny, zdůrazňuje, do jakého kraje patří. „Tohle je můj kraj a já jsem jeho. Jsem srostlý s Královehradeckým krajem,“ říká.