Jančura nakoupí v zahraničí osm lokomotiv a 16 vagonů
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Železniční dopravce RegioJet, který patří podnikateli Radimu Jančurovi, uzavřel smlouvu na nákup osmi elektrických vícesystémových lokomotiv Traxx od kanadského koncernu Bombardier Transportation a také smlouvu s rumunským výrobce vagonů Astra Vagoane Călători na 16 nových vozů Astra.
Zatímco prvních pět lokomotiv má dostat na přelomu letošního a příštího roku, vagony by měl dostat všechny už letos. Chce je nasadit jak na spoje z Prahy přes Ostravu na Slovensko, tak na jižní větev z Prahy přes Brno do Bratislavy, uvedl v úterý prostřednictvím tiskové zprávy mluvčí dopravce Aleš Ondrůj.
U lokomotiv cenu nezveřejnil, za jeden vagon zaplatí milion eur (téměř 27 mil. Kč). Vagony budou stejné jako prvních deset, které už dopravce má, s 80 místy k sezení.
Lokomotivy budou moct jezdit až 160 kilometrů v hodině, což je nejvyšší rychlost na českých a slovenských železnicích, a zároveň půjde o první moderní stroje, které si dopravce koupí. Ve smlouvě je také opce na dalších 20 lokomotiv. Před šesti lety RegioJet začínal s lokomotivami Škoda, které byly vyrobené na začátku 90. let a dalo se s nimi jezdit pouze po tratích napájených stejnosměrným proudem. Vícesystémové lokomotivy Vectron od Siemensu má společnost pronajaté na leasing.
Dopravce avizoval, že chce jezdit od letošní změny jízdního řádu v prosinci na trase Praha – Brno každou hodinu. Zatím jezdí se třemi páry vlaků, z nichž dva končí v Bratislavě a jeden ve Starém Městě u Uherského Hradiště. Letos krátce po začátku roku naopak ukončil provoz komerčních vnitrostátních rychlíků mezi Bratislavou a Košicemi.