Komentář Leoše Rouska o střetech mezi online a kamennými obchody s potravinami
Z reálného světa do virtuálního a zpět
Komentář Leoše Rouska o střetech mezi online a kamennými obchody s potravinami
Z reálného světa do virtuálního a zpět
Podíl, který internetové obchody ukusují z maloobchodního trhu, utěšeně roste a v některých případech dominuje (elektronika). Výjimkou jsou potraviny.
V USA první online supermarkety vznikaly a zanikaly už před 20 letyjen 4 % z celkových 795 miliard dolarů ročně vynaložených na jídlo a pití. V Česku nejstarší e-shopy s potravinami teprve dorůstají do věku předškoláků.
. Přesto Američané utratí přes webNedávný průzkum agentury Wellen sice ukázal, že letos nákup potraviny přes web zkusilo už 16,7 % lidí, ale tradiční řetězce stále dominují. Nicméně by měly zbystřit.
Na trh kamenných obchodů vstupuje Amazon a současně ruší fronty u pokladen. Zákazník v supermarketu Amazon Go zboží vybere a naskenuje cenovky do mobilu. Platba proběhne automaticky při odchodu.
Diskuze
Komentáře jsou přístupné pouze pro předplatitele. Budou publikovány pod Vaší emailovou adresou, případně pod Vaším jménem, které lze vyplnit místo emailu. Záleží nám na kultivovanosti diskuze, proto nechceme anonymní příspěvky.