Nebezpečné hybridy
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Hlavní město Praha nakonec vycouvalo z nápadu dát dohromady společný podnik na výstavbu nové linky metra a jeho okolí s investiční skupinou Penta. Projekty spolupráce státu nebo měst a obcí se soukromým sektorem známé jako PPP (Public Private Partnership) bývaly svého času velkým politickým hitem.
Většinou ale končily dost pochybně, což je zakódováno už v jejich samotné podstatě hybridního vlastnictví. Stát a také města by ze své podstaty měly vlastnit co nejméně firem. Jen ty skutečně strategické, u nichž by soukromé vlastnictví mohlo znamenat riziko. Ze všeho dalšího byznysu by měl veřejný sektor vycouvat. A je na debatu, co to ty skutečně strategické firmy dnes jsou. Veřejná doprava je ze své podstaty silně regulovaný obor, kde je spíš smyslem veřejná služba než výše zisku. Může ji buď provozovat samo město nebo soukromník za velmi tvrdé regulace. Není důvod dělat z ní těžko přehledný hybrid.