Děs na berounské trati. Linka S7 bude jezdit přes Krč a posilové vlaky ráno zruší
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Již měsíce děsí obyvatele nespolehlivá železniční doprava na trati z Prahy do Berouna. Kvůli rozsáhlým výlukám se od pondělí 31. srpna změní jízdní řád příměstské vlakové linky S7. Část spojů mezi hlavním městem a Řevnicemi bude v dopravních špičkách jezdit přes Krč, dosud jezdil na Smíchov. Vlaky od Českého Brodu budou nově končit v Praze na Masarykově nádraží. Cílem úprav jízdního řádu je zvýšit přesnost vlaků v době modernizace trati, uvedla dnes v tiskové zprávě společnost Ropid, která organizuje hromadnou dopravu v hlavním městě a okolí.
Příměstská vlaková linka S7 bude od pondělí rozdělena na dva úseky. Vlaky z Českého Brodu budou končit na pražském Masarykově nádraží, zatímco spoje od Berouna v Praze na hlavním nádraží. "Tím se zvýší přesnost a spolehlivost vlaků na obou ramenech této linky," uvedl Ropid.
Další změnou je, že přibližně polovina spojů linky S7 mezi Prahou a Řevnicemi bude od pondělí jezdit ve špičkách pracovních dní přes Krč a nebude stavět na Smíchově. V ranní špičce se změna trasy bude týkat méně vytíženého směru z Prahy do Řevnic. Naopak v odpolední špičce budou přes Krč jezdit spoje z Řevnic do hlavního města.
Třetí změnou je zrušení ranních posilových spojů mezi pražským hlavním nádražím a Řevnicemi. "Ve směru do centra budou tyto spoje částečně nahrazeny zastavením ranních rychlíků Klatovy - Praha ve stanici Praha-Radotín," uvedl Ropid.
Provoz vlaků mezi Berounem a Prahou v poslední době negativně poznamenaly stavební práce na trati, ale i opakované výpadky napájení. Na nepravidelnosti v provozu vlaků na lince S7 mezi Prahou a Berounem si tento týden stěžoval starosta Černošic Filip Kořínek (Věci černošické). Téměř žádný vlak podle něj nejede podle jízdního řádu, vadí mu také vysoký počet zcela zrušených spojů. V otevřeném dopise adresovaném Správě železnic a ministerstvu dopravy, jehož text zaslal také ČTK, žádal o nápravu.