prezidentské VOLBY v USA

Bloomberg už za prezidentskou kampaň utratil 4,5 miliardy. Sází na neobvyklou strategii

prezidentské VOLBY v USA
Bloomberg už za prezidentskou kampaň utratil 4,5 miliardy. Sází na neobvyklou strategii

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Americký miliardář Michael Bloomberg už za svou kampaň v cestě za nominací na prezidentské volby v USA utratil přes 200 milionů dolarů (přes 4,5 miliardy Kč). Tím téměř vyrovnal útraty, které za kampaň v demokratických primárkách utratili všichni ostatní kandidáti dohromady, píše americký deník New York Post. Bloomberg přitom svou kandidaturu oznámil teprve před zhruba sedmi týdny. Podle amerických médií zvolil neobvyklou volební strategii.

Bloomberg podle analytické skupiny Advertising Analytics utrácí například za televizní spoty tolik peněz napříč celými Spojenými státy, že ubírá prostor ostatním kandidátům a způsobuje růst cen za reklamu. Podle analytické skupiny citované deníkem New York Post utratil Bloomberg za kampaň už přes 200 milionů dolarů, zatímco všichni ostatní kandidáti dohromady jsou na částce 222 milionů dolarů (kolem 5 miliard Kč).

Neobvyklá volební strategie

Na začátku týdne najal americký miliardář Michael Bloomberg stovky nových členů svého volebního štábu, aby se připravil na takzvané superúterý 3. března, kdy se budou ve 14 státech USA demokratické primárky konat. Bývalý newyorský starosta, který vstoupil do zápasu o demokratickou nominaci mnohem později než jeho soupeři, však hodlá podle agentury Reuters vypustit únorové primární volby v Iowě.

Právě tam 3. února primárky, na nichž se bude rozhodovat o protikandidátovi Donalda Trumpa v listopadových prezidentských volbách, začnou. Ostře sledované soupeření v jednom z nejdůležitějších států ale Bloomberg vynechá, stejně jako pozdější primární volby ve státech New Hampshire, Nevada a Jižní Karolína. Neobvyklá volební strategie je podle amerických médií značně riskantní.

Březnový vstup do voleb má být ale ze strany Bloombergova volebního štábu razantní. Miliardář podle Reuters najal v počátečních dnech nového roku 800 nových členů svého volebního týmu, z nichž 500 bude působit v asi třicítce států a 300 v hlavní volební základně v New Yorku. Podle Bloombergova mluvčího Dana Kanninena bude vstup do volebního procesu rázný. „Budeme bojovat všude. Abychom porazili Donalda Trumpa, budujeme tu nejrobustnější celostátní organizaci,“ řekl mluvčí.

Sedmasedmdesátiletý Bloomberg zatím podle průzkumů zaostává za favority demokratických primárek, kterými jsou bývalý viceprezident Joe Biden, senátorka Elizabeth Warrenová a senátor Bernie Sanders. Kampaň si politik a mediální magnát platí sám, jeho jmění se odhaduje na 53 miliard dolarů (1,2 bilionu korun). Podle jeho demokratických soupeřů Warrenové a Sanderse si chce volební vítězství koupit.

 

, , zd

12. ledna 2020