VLIV TESTOSTERONU

Proč muži touží po luxusním zboží? Chtějí dát najevo „nadvládu“, tvrdí nová studie

VLIV TESTOSTERONU
Proč muži touží po luxusním zboží? Chtějí dát najevo „nadvládu“, tvrdí nová studie

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Sportovní auta, značkové oblečení a drahé hodinky. Nová studie přichází se závěrem, že muži s vyšší hladinou testosteronu „bojují o nadvládu“ tím, že dávají najevo svoje společenské postavení prostřednictvím luxusního zboží. Podle studie, za kterou stojí například pařížská univerzita v Sorbonně, Kalifornský technologický institut nebo Wharton School ve Filadelfie existuje měřitelný vztah mezi hormonem testosteronem a touhou člověka po luxusním zboží, píše německý server Stern.

Testosteron bývá často spojován s agresí, to uváděly už předchozí studie. Samci mnoha živočišných druhů věnují čas a energii boji, aby si udrželi nadvládu, uvedl jeden z autorů studie Colin Camerer. „Děláme to samé, ale naše zbraně jsou především to, co řídíme a co nosíme, než jak používáme drápy, pěsti a svaly,“ uvedl Camerer.

Tentokrát vědci zkoumali 243 náhodně vybraných mužů mezi 18 a 55 lety. Polovina dostala testosteronový gel, ta druhá jen placebo. Potom šli domů a po čtyřech hodinách se měli vrátit do laboratoře, kdy jejich hladina testosteronu byla blízko vrcholu. Následně byli dotazováni na upřednostňování luxusních značek. Hodnotili je prostřednictvím desetibodové stupnice.

Muži, kteří měli placebo, luxusní značky upřednostňovali daleko méně, než ti s vyšším množstvím testosteronu. Ve druhé části dobrovolníci měli zhlédnout tři různé reklamy na jeden druh produktu. Jedna dávala přednost luxusu, druhá kvalitě a třetí vyjádření výkonu. Zde si vědci svůj výsledek potvrdili, protože ti, kteří užívali testosteronový gel, opět hodnotili lépe reklamy, které vyzdvihovaly luxus.

, net

15. července 2018