ŽELEZNIČNÍ DOPRAVA

Zpoždění vlaků stálo německé dráhy přes miliardu korun na kompenzacích pro zákazníky

ŽELEZNIČNÍ DOPRAVA
Zpoždění vlaků stálo německé dráhy přes miliardu korun na kompenzacích pro zákazníky

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Německo znamená naprostou přesnost,“Pünktlichkeit“, alespoň taková panuje o našich sousedech tradiční představa. Jak však ukázaly i dřívější studie, v případě německé železnice, podle níž se daly kdysi řídit hodinky, už o této ctnosti mluvit nelze. A to stojí přepravce velké peníze. Kvůli zpoždění vlaků musela státní Deutsche Bahn vyplatit za minulý rok svým zákazníkům 53 milionů eur (kolem 1,3 miliardy korun), píše Deutsche Welle.

V roce 2018 přijel každý čtvrtý vlak státní Deutsche Bahn se zpožděním. Společnost viní za extrémní stavy počasí, jako jsou bouřky či nezvykle suché léto, v prosinci minulého roku pak došlo také ke stávkám odborů kvůli požadavkům na zvýšení platů.

Náklady na kompenzace cestujících meziročně značně vzrostly. Oproti roku 2017 vyplatil dopravce částku o 18,4 milionů eur vyšší (kolem 470 milionů korun). O náhradu za zpoždění vlaků se přihlásilo kolem 2,7 milionu pasažérů, průměrně pak dostávali kompenzaci kolem 20 euro (zhruba 500 Kč), sdělil mluvčí společnosti agentuře DPA. Počet stížností se tak oproti roku 2017 zvýšil o 700 tisíc.

Pokud vlak dorazí se zpožděním alespoň jedné hodiny, může pasažér Deutsche Bahn žádat zpátky čtvrtinu ceny jízdenky. Pokud vlak dorazí o více než dvě hodiny později, mohou cestující žádat zpátky polovinu jízdného.

Nejkritizovanější je u Německých drah zpoždění dálkových vlaků, Intercity a ICE. Úhrnné zpoždění těchto souprav se v uplynulých pěti letech neustále zvyšovalo. V roce 2017 bylo podle statistiky DB přesných pouze 78,5% dálkových vlaků, přičemž ideální by podle vedení drah byla přesnost 82 a více procent. Přesný je vlak, který dorazí do cílové stanice s maximálním zpožděním šest minut.

, zd

18. února 2019