„Regulace je nevyhnutelná.“ Německá levice chce zakázat další auta: pick-upy i „žravé“ elektrovozy
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Zákazy z Německa jen srší. Tamní sociální demokracie (SPD) už dříve požadovala zákaz vozů SUV, a nyní by chtěla dát na index i pick-upy, prý kvůli ochraně životního prostředí. Ale ani uměle tlačené elektromobily nejsou bez poskvrny, nově chtějí v Německu zakázat ty, které spotřebovávají velké množství energie, jako je nedávno představený Cybertruck od společnosti Tesla. Podle předsedy parlamentní frakce německé SPD Matthiase Miersche musí lidé přemýšlet nad tím, jaké druhy automobilů chtějí na ulicích mít, píše deník Die Welt.
Podle německého poslance se „svět nezhroutí“, pokud nebudeme mít automobily, které spotřebovávají velké množství pohonných hmot, jako velké americké pick-upy. Ty jsou oblíbené jako lehké nákladní vozy především právě v USA nebo Austrálii, hojně je ale využívají i farmáři v alpských oblastech. Pro automobilky jako GM nebo Ford tvoří prodej pick-upů velkou část globálního zisku. „Jako společnost musíme velmi pečlivě přemýšlet nad tím, jaké automobily chceme na silnicích mít,“ řekl Matthias Miersche s tím, že regulace je nevyhnutelná.
Zákaz by se podle něj měl vztahovat i na elektromobily, které konzumují naopak velké množství elektrické energie. Jako příklad uvedl nový Cybertruck od společnosti Tesla. „Poháněné elektřinou samo o sobě neznamená dobré. Elektromobily musí být zároveň efektivní,“ vysvětlil poslanec s tím, že si nebudeme moci dovolit stejně jako u pick-upů ani velké „požírače“ elektřiny.
Zákaz vozů SUV
Společnost Tesla přitom plánuje v polovině příštího roku začít s výstavbou své první evropské továrny, která má stát právě v Německu. Braniborská zemská vláda už se se společností dohodla na prodeji pozemku. Tesla chce ve své Gigafactory zahájit výrobu SUV vozu Model Y.
Masivní sportovně-užitkové vozy (SUV) jsou přitom u rostoucího počtu Němců ve stále větší nemilosti. Debatu o jejich zákazu spustila například tragická zářijová nehoda v Berlíně, při níž řidič SUV vjel ve vysoké rychlosti do skupiny chodců. Ve Spolkové republice se obratem rozproudila debata o tom, jestli vozy SUV patří do měst, nebo je potřeba je z nich vykázat. Několik průzkumů z tehdejší doby ukázalo, že čtvrtina Němců by SUV zakázala úplně, z center měst by je pak vyhnala téměř půlka lidí.