SENIOŘI

„Vůbec ten koronavirus nezvládli.“ Billboardová kampaň chce dát hlas seniorům

SENIOŘI
„Vůbec ten koronavirus nezvládli.“ Billboardová kampaň chce dát hlas seniorům

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

„Bojím se, co bude,“ kritizuje seniorka vládu na billboardech, které se objevily v Moravskoslezském kraji. Za nimi stojí advokát Petr Němec, který v říjnu podal trestní oznámení na členy vlády kvůli chování v souvislosti s druhou vlnou epidemie koronaviru. Jde o marketingový projekt, který bude cílit na důchodce, řekl deníku Echo24 Petr Němec.

Podle Němce nejde o žádný politický projekt, ale čistě projekt marketingový. „Je to kampaň jejímž cílem je oslovit důchodce, pomáhat jim, interagovat s nimi a cílit na ně případně marketing,“ řekl deníku Echo24. Do budoucna by se v projektu měla objevit i další témata, ovšem zda půjde o dlouhodobější záležitost se podle Němce teprve uvidí.

Několik billboardů je zatím vylepeno v Moravskoslezském kraji, další mají následovat v kraji Ústeckém. „Vůbec ten koronavirus nezvládli. Mrtvých plno a ještě takové dluhy nadělali. Bojím se, co bude,“ říká na zatím vylepených billboardech osmasedmdesátiletá seniorka Olga z Ostravy. Podle Němce jde v kampani o skutečné hlasy seniorů, fotografie a identita jsou však pozměněny.

Za kampaní stojí společnost, kterou Petr Němec založil na začátku listopadu. „Společnost se zakládá především za účelem prezentace marketingových strategií skutečných vlastníků, prodeje marketingového prostoru a poražení Marka Prchala. Nejedná se o politický, ale marketingový projekt,“ stojí v notářském zápisu k založení společnosti. Marek Prchal je marketingovým poradcem premiéra Andreje Babiše (ANO).

Zda se billboardy objeví i v dalších krajích pak podle Němce záleží na odezvě lidí a financích, je také třeba přemýšlet, kde mají billboardy smysl. „Nemá cenu dávat billboardy na místa, kde se senioři nepohybují,“ dodal Němec. V budoucnu by se podle něj mohlo uskutečnit například i tištění letáků, které se dají dobře zacílit, na jiná média však s kampaní v současnosti vstupovat neplánuje.

Advokát Petr Němec se dlouhodobě zabývá otázkou nespravedlivých exekucí v zemi či pomoci lidem, kteří do nich spadli. V říjnu také podal trestní oznámení na premiéra Andreje Babiše (ANO) či bývalého ministra zdravotnictví Adama Vojtěcha (za ANO) v souvislosti s druhou vlnou koronaviru. Politici se podle něj mohli dopustit maření úkolu úřední osoby z nedbalosti, šíření nakažlivé lidské nemoci z nedbalosti či vydírání.

Němec v oznámení uvedl, že vyhlášení nouzového stavu a masivní šíření koronaviru nasvědčují vážným pochybením úřadů a konkrétních osob. „Z pohledu krizového řízení je důvodné se domnívat, že současný epidemický stav v ČR není dán specifickými přírodními, klimatickými, kulturními, zdravotnickými, demografickými či jinými podmínkami, ale je výsledkem krizového řízení odpovědných orgánů a osob,“ stojí v dokumentu.

Advokát například připomíná mimořádné opatření ministerstva zdravotnictví z 19. srpna, podle kterého se měly začít od září nosit roušky v obchodech, veřejné dopravě či ve školách. Opatření se ale posléze změnilo a v obchodech či školách se roušky nepožadovaly. Němec upozorňuje, že druhé rozhodnutí obsahuje stejné zdůvodnění jako první. „Je zcela nesporné, … že ministerstvo zdravotnictví se rozhodlo v rozporu s podklady a daty, které mělo k dispozici a s jejichž závěry bylo seznámeno,“ stojí v trestním oznámení.

 

15. prosince 2020