Heineken čelí kritice kvůli údajně rasistické reklamě
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Pivovarnická společnost Heineken čelí kritice za reklamu na své nízkokalorické pivo Heineken light. V reklamě se totiž objevuje hláška „sometimes lighter is better,“ což v kontextu může znamenat „někdy je světlejší lepší“. Podle kritiků má hláška rasistický podtext.
Nizozemský pivovarnický gigant Heineken v posledních dnech musel vysvětlovat význam své reklamy na nízkokalorické pivo, v té totiž číšník pošle pivo po baru přes několik zákazníků s černou pletí, až se objeví před mladou ženou bílé pleti. Poté se zobrazí text „sometimes lighter is better“.
Reklamu začal kritizovat i populární černošský raper Chance the Rapper.
I think some companies are purposely putting out noticably racist ads so they can get more views. And that shit racist/bogus so I guess I shouldn’t help by posting about it. But 😂 I gotta just say tho. The “sometimes lighter is better” Hienekin commercial is terribly racist omg
— Chance The Rapper (@chancetherapper) 26. března 2018
„Myslím, že některé společnosti účelově prezentují rasistické reklamy, aby získali více pozornosti.“ uvedl raper na svém twitteru.
Heineken reagoval na kritikou stažením všech tří verzí reklamy z internetu.
„Po desetiletí firma uplatňuje různorodý marketing. Ten rozhodně více spojuje, než rozděluje,“ uvedl Heineken USA.