KRITIKA REKLAMY HEINEKENU

Heineken čelí kritice kvůli údajně rasistické reklamě

KRITIKA REKLAMY HEINEKENU
Heineken čelí kritice kvůli údajně rasistické reklamě

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Pivovarnická společnost Heineken čelí kritice za reklamu na své nízkokalorické pivo Heineken light. V reklamě se totiž objevuje hláška „sometimes lighter is better,“ což v kontextu může znamenat „někdy je světlejší lepší“. Podle kritiků má hláška rasistický podtext.

Nizozemský pivovarnický gigant Heineken v posledních dnech musel vysvětlovat význam své reklamy na nízkokalorické pivo, v té totiž číšník pošle pivo po baru přes několik zákazníků s černou pletí, až se objeví před mladou ženou bílé pleti. Poté se zobrazí text „sometimes lighter is better“.

Reklamu začal kritizovat i populární černošský raper Chance the Rapper.

„Myslím, že některé společnosti účelově prezentují rasistické reklamy, aby získali více pozornosti.“ uvedl raper na svém twitteru.

Heineken reagoval na kritikou stažením všech tří verzí reklamy z internetu.

„Po desetiletí firma uplatňuje různorodý marketing. Ten rozhodně více spojuje, než rozděluje,“ uvedl Heineken USA.