Průměrná cena ojetého auta překonala 200 tisíc, tachometry se stáčí stále více
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Průměrná cena ojetých aut prodaných na českém trhu v prvním čtvrtletí letošního roku meziročně vzrostla o osm procent na 204 800 korun. Nejvíce se prodávaly vozy s cenou mezi 100 000 a 200 000 Kč. Jejich podíl ale klesl o sedm procentních bodů na 59 procent. Vyplývá to z údajů společnosti Cebia.
Za cenu mezi 200 000 a 300 000 Kč se prodalo 19 procent aut a nad 300 000 korun dalších 22 procent. „To, že se zvětšuje skupina zákazníků, kteří jsou ochotni do koupě ojetiny investovat více peněz než dříve, nahrává ale nepoctivým prodejcům, kteří stáčejí tachometry,“ uvedl ředitel Cebie Martin Pajer.
Podíl vozů s udávaným počtem kilometrů mezi 100 000 a 200 000 Kč klesl z 50 na 47 procent. Množství aut s nájezdem nad 200 000 kilometrů se snížilo z 26 na 20 procent, naopak podíl vozů s méně než 100 000 km na tachometru stoupl z 24 na 33 procent.
„Vzhledem k tomu, že se nesnížilo průměrné stáří prodaných vozidel, na čemž má podíl i rostoucí dovoz aut starších 15 let, je zřejmé, že dochází k razantnějšímu stáčení tachometrů než v předchozím roce. Zatímco loni se průměrné stočení pohybovalo okolo 100 000 kilometrů, letos se navýšilo na 116 000 km,“ dodal Pajer. Podíl stočených vozidel se pohybuje stále zhruba okolo 40 procent. Průměrná hodnota udávaná na tachometru byla 158 000 km.
Podíl prodaných ojetých aut českého původu se snížil ze 76 procent na 67 procent. Dovoz stoupl o 11 procent na 42.430 aut. Převažují auta z Německa a Itálie. Diesely tvořily 61,5 procenta prodaných aut.
Nejprodávanějšími ojetými vozy byly Škoda Octavia a Fabia. Na třetí pozici se umístil Volkswagen Golf, který si meziročně polepšil o dvě pozice. Naopak relativně významný propad zaznamenal Ford Focus, který si pohoršil o 1,2 procentního bodu a klesl ze čtvrtého nejprodávanějšího modelu až na šestý. Mezi deset nejprodávanějších modelů se nově dostala Škoda Rapid a Volkswagen Touran.