Ford v Číně s Alibabou otestuje prodej aut na internetu

Ford v Číně s Alibabou otestuje prodej aut na internetu

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Americká automobilka Ford Motor se v Číně chystá otestovat prodej aut na internetu ve spolupráci se zdejším největším internetovým obchodem Alibaba. Dohoda by mohla být podepsána již ve čtvrtek. Agentuře Reuters to řekly informované zdroje z automobilky. Fordby tak prodával své vozy čínským zákazníkům prostřednictvím sítě maloobchodních poboček on-line platformy Tmall, která patří Alibabě, a nového automobilového automatu.

Partnerství by bylo součástí Fordových snah o změnu čínské strategie, poté co se zdejší tempo růstu prodeje začalo v posledních měsících zpomalovat, napsala agentura Reuters. Podle jejích zdrojů zatím není jasné, zda by zákazníkům automobily koupené na internetu dodávaly firemní maloobchodní franšízy a zda by se staraly o jejich lukrativní údržbu a opravu. Analytici, které agentura oslovila, se domnívají, že by majitele franšíz tento krok mohl ohrozit.

Největší ohrožení by přitom mohlo přijít od inovativního konceptu automobilového automatu. Jde o vícepodlažní parkovací garáž. Zákazníci si podle Alibaby zdejší vozy budou moci prohlédnout za pomoci chytrých mobilních telefonů. Buď se je rozhodnou rovnou koupit, nebo je mohou otestovat. Vůz pak sjede k nim do přízemí.

Právě možnost otestovat si vůz prohlížený na internetu před koupí by podle analytika z šanghajské poradenské firmy Automotive Foresight mohla zvýšit v současnosti nízký prodej aut na internetu. Podle Alibaby by bonitní zákazník mohl složit deset procent prodejní ceny a zbytek by měsíčně splácel prostřednictvím její platební platformy Alipay.

Automobilka Ford prodala v prvních deseti měsících letošního roku 938 570 vozů. To představuje proti stejnému období loni pokles o 5 procent. Domácímu konkurentovi General Motors se prodej naopak o 2,2 procenta zvýšil na 3,13 milionu.

,

6. prosince 2017