Má dopravní podnik dávat slevu na politickou kampaň? ANO zaplatilo o 20 procent méně
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Ve vrcholící volební kampani získalo vládní hnutí ANO dvacetiprocentní slevu na umístění reklamy na tramvajích a autobusech pražského dopravního podniku. Dopravní podnik je ale akciová společnost, jíž plně ovládá pražská radnice v čele s hnutím ANO. DPP, respektive firmy, které se o reklamu na tramvajích a autobusech starají, vysvětluje, že jde o standardní slevu, na kterou může dosáhnout každý. Politická reklama ale není běžná reklama.
Městský dopravní podnik slevou de facto podporuje současné vedení radnice. Společnosti JCDecaux a BigBoard sice tvrdí, že na stejnou slevu by při objednání stejného objemu reklamy dosáhli i ostatní zájemci. Otázka ale je, zda na stejný objem reklamy političní konkurenti hnutí ANO vůbec mají. Hlavní manažer hnutí ANO a poslanec Jan Richter potvrdil redakci Echo24, že do voleb v Praze vloží hnutí až 50 milionů korun. Na slevu pro ANO upozornil server Seznam Zprávy.
Společnost JCDecaux pro Echo24 slevu pro ANO potvrdila, tvrdí ale, že jde o standardní záležitost. „Ano, je pravda, že naše společnost poskytla dvacetiprocentní slevu hnutí ANO pro jejich kampaň do nadcházejících voleb. Jedná se o standardní slevu, která odpovídá velikosti objemu reklamních ploch v rámci celého portfolia skupiny JCDecaux (Billboardy, Mobiliář, Transport), které si ANO u naší společnosti objednalo,“ řekl deníku Echo24 zástupce obchodní ředitelky JCDecaux Tomáš Soukup.
„Srovnatelnou slevu v daném období také běžně získávají i všichni ostatní klienti a to bez ohledu, zda se jedná o politické kampaně, či jakékoli jiné komerční sdělení. Většinu reklamních ploch na prostředcích DPP si ale hnutí ANO objednalo u společnosti BigBoard, která je aktuálně provozuje na 300 autobusech a 60 tramvajích,“ dodal Tomáš Soukup.
Společnost BigBoard odmítla slevu komentovat. Stejně jako DPP, které pouze odkázalo na obě firmy. „Dopravní podnik v současné době neorganizuje prodej reklamy na svých vozidlech. Ten je organizován prostřednictvím smluvních partnerů,“ odpověděla za DPP Aneta Řehková. Stručná byla i Pavlína Stránská z BigBoardu. „Podmínky smluv s klienty nemůžeme zveřejňovat. V obecné rovině lze říct, že byly stejné jako u všech ostatních klientů,“ odpověděla na dotaz Echo24, zda dvacetiprocentní slevu získaly i jiné kandidující strany a hnutí.
Deník Echo24 se zeptal dvou největších opozičních stran, zda nějakou slevu u DPP získaly. „Jedná se o obchodní spolupráci, jejíž detaily nemůžeme z konkurenčních důvodů více specifikovat,“ uvedla za ODS Jana Havelková. Piráti byli konkrétnější. Slevu při objednávání reklamy na vozech DPP potvrdil volební manažer Štěpán Štrébl.